Aleks Rins je otkrio da je Yamaha planirala da testira svoj novi V4 MotoGP motor ovog meseca, ali je morala da odustane od ove ideje jer nije sam agregat nije bio spreman.
Ranije ove godine, Yamaha je otkrila da pravi V4 motor po prvi put u svojoj MotoGP istoriji, pošto se tokom moderne ere držala redne arhitekture.
Prelazak na V4 će proizvoÄaÄa dovesti u korak s rivalima, iako nije dat vremenski okvir kada bi motor mogao da se trka na stazi.
MeÄutim, Rins je otkrio intrigantan detalj koji nagoveÅ¡tava razvojnu fazu novog V4 tokom pojavljivanja u jednom Å¡panskom podkastu.
"Ideja je bila da se isproba na testu koji je KTM uradio u Heresu", rekao je Rins, pozivajući se na privatni test održan u Å paniji ranije u decembru.
"Ali na kraju, nije bio spreman i nije se mogao testirati."
Prema dostupnim informacijama, Andrea Doviciozo je trebalo da obavi testiranje V4 na Heresu da je jedinica bila spremna.
S obzirom da do kraja januara nema viÅ¡e testiranja, sledeća prilika da Yamaha isproba svoj novi V4 biće test na Sepangu.
TehniÄki Å¡ef Yamahe, Maks Bartolini, objasnio je taÄno japanski brend oÄekuje da će dobiti od prelaska na V4.
"S V4, svi razmiÅ¡ljaju o samom motoru, ali mislim da je najveća prednost u izgledu motocikla. Å to se tiÄe Äiste snage, iskreno, sluÅ¡ajući naÅ¡e motorno odeljenje, ne bi trebalo da bude velika razlika."
"Ali postoje neki naÄini za upravljanje izgledom maÅ¡ine koja će biti malo lakÅ¡a sa V4."
Bartolini je rekao da Å¡ansa da se u nekom trenutku trka sa V4 sledeće sezone "nije zagarantovana".
Usled aktuelnih koncesija na snazi, Yamaha â€" kao i Honda â€" može da uvede nove specifikacije motora tokom sezone 2025, dok njeni rivali ne mogu.