Vodeći u svetskom šampionatu sa 62 boda prednosti, Frančesko Banjaja je na dobrom putu da odbrani MotoGP titulu i pritom pokazuje zadivljujući nivo dominacije.
Osim nekoliko grešaka u Argentini i SAD, vozač fabričkog Ducati tima bio je senzacionalan tokom tekuće sezone.
U stanju da se oporavi od lošeg početka vikenda, podigne svoju igru protiv vozača koji su pokazivali bolji tempo od njega celog vikenda i da sa lakoćom dominira klasom kada je u svom najboljem izdanju, to su sve stvari koje je Banjaja dosad uspeo da uradi u 2023.
Banjaja se povremeno suočavao s intenzivnim pritiskom Horhea Martina, Marka Becekija i Breda Bindera, koji su mu po poenima najbliži u prvenstvu, ali primetna je velika razlika između njih.
Slično kao Maks Ferstapen u Formuli 1, Banjaja je morao naporno da radi za svoju prvu svetsku titulu pošto je savladao najveći deficit u istoriji pre nego što je osvojio šampionat u finalnoj rundi, kao i Ferstapen kada je pobedio Luisa Hamiltona u Abu Dabiju.
Ferstapen je do druge titule stigao nekoliko rundi pre kraja sezone, što je izgleda i Banjajina sudbina ove godine. Italijan pokazuje najmanje oscilacije u vožnji, a često je i najbrži.
Njegova sposobnost da izvuče najviše iz svog motocikla u svim uslovima, različitim stazama i pod pritiskom, govori sama za sebe.
U Austriji, Banjaja se suočio sa ogromnim pritiskom Bindera na početku obe trke, međutim, Italijan je bio nepokolebljiv.
Banjaja, iako je sve brži i brži na stazi, vidljivo je prerastao u najboljeg vozača premijerne klase.
Pun samopouzdanja i izuzetno udoban u nošenju pločice s brojem 1 na svom motociklu, Bagnaia pokazuje slične osobine kao i Ferstapen i na nivou performansi i na nivou zrelosti.
Ferstapen i Banjaja imaju više nego duplo veći broj pobeda od sledećeg najboljeg vozača, i bilo da se radi o jednoj velikoj nagradi ili sprintu, par je uspeo da prevaziđe sve izazove i ostvari pobede u različitim stilovima.
Sve ukazuje na to da su jednostavno korak iznad konkurencije.