Yamaha ostaje jedini proizvoÄaÄ u MotoGP Å¡ampionatu koji koristi redni Äetvorocilindarski motor, ali razvoj novog V4 japanskog brenda je nedavno ubrzan, iako joÅ¡ uvek nije bio dovoljan da se debituje proÅ¡le nedelje.
Test koji je organizovao KTM održan je na Heresu proÅ¡le nedelje i mislilo se da bi Yamahin novi V4 mogao da debituje u isto vreme. MeÄutim, Alek Rins, uprkos tome Å¡to je potvrdio da je to bio plan, priznao je u jednom podkastu da agregat nije bio spreman na vreme.
To znaÄi da će test u februaru sledeće godine, pre trodnevnog testa koji sledi na istom mestu, verovatno biti mesto njegovog debija. Taj test je trodnevna prilika za timove da testiraju svoje najnovije motocikle preko poÄetnika ili test vozaÄa, pre nego Å¡to se puni sastavi pridruže akciji na zvaniÄnom trodnevnom testu.
Yamaha ne planira da radi viÅ¡e testiranja 2024. godine, Å¡to znaÄi da su sumnje da bi debi mogao da se desi na Sepangu dobile joÅ¡ veći zamah. Andrea Doviciozo je trebalo da prvi provoza novu V4 jedinicu ovog motocikla, ali poÅ¡to je test ukinut, ta Äast će verovatno pripasti novom test vozaÄu Augustu Fernandesu.
Iako su Fabio Kvartararo i Yamaha bili poslednja kombinacija koja nije bila Ducati, a koja je osvojila MotoGP titulu (2021), Yamahin pad u smislu konkurentnosti je krenuo od sredine 2022.
Jedan od razloga za to, smatra Yamaha, je konfiguracija motora, pri Äemu Ducati, Aprilia i KTM koriste V4 konfiguraciju. Ali Yamaha je takoÄe reorganizovala svoj tim sa velikim brojem inženjera i tehniÄara, od kojih su neki doÅ¡li iz Ducatija, dok je takoÄe angažovala konsultanta za F1 motore Luku Marmorinija kao osobu koja savetuje promenu koncepta motora.
Prvobitno se mislilo da novi V4 neÄe stiÄi pre sredine 2025, ali zahvaljujući ubrzanoj fazi razvoja, taj vremenski okvir je skraćen.