Andrea Doviciozo od naredne godine neće voziti u premijernoj klasi.
Nakon razlaza s Ducatijem, na kraju 2020. i epizode kao test vozač za Apriliju, trostruki vicešampion se vratio u MotoGP kao deo Petronas tima, sada RNF. Cilj je bio da oživi formu s kojom je kao deo satelitskog Tech3 tima, 2012. stigao do šest podijuma.
Međutim, iako je Fabio Kvartararo na M1 lider šampionata, Morbideli i Doviciozo, koji nastupaju na mašinama fabričkih specifikacija, su na 19. tj. 22. mestu.
Dovi je odavno naglasio da neće ostati u šampionatu ako nije konkurentan, a kako je 11. mesto njegov najbolji rezultat u 2022, odluka se sama nametnula.
"Sigurno je, neću se trkati", izjavio je Doviciozo. "Rekao sam da neću ostati ako nisam konkurentat i stojim pri tome."
"Potpuno sam opušten po pitanju toga. Već sam okusio odlazak iz sporta, tako da to nije ništa novo", našalio se Italijan.
Doviciozo je u od svog debija u klasi 125 kubika, 2001. godine, ostvario 24 gran pri pobede (15 u premijernoj klasi za Hondu i Ducati), 103 podijuma (62 u MotoGP-u za Hondu, Yamahu i Ducati).
Titulu u pomenutoj klasi je osvojio 2004, dok je u srednjoj klasi dva puta bio drugi, uz tri vicešampionske pozicije u MotoGP-u. U sva tri slučaja, naslov je uzimao Mark Markes.
Njegovim odlaskom, 32-godišnji Aleš Espargaro će postati najstariji vozač u najjačoj klasi.
Dovi možda neće biti jedini vozač RNF tima koji će napustiti MotoGP na kraju godine. Derin Binder razmišlja o prelasku u Moto2, ukoliko ne bude imao opcija da ostane u šampionatu.
RNF će od sledeće sezone preći na Aprilia mašine, a kao najozbiljniji kandidati za mestu timu navode se Migel Oliveira i Raul Fernandes.