Horhe Martin novi svetski šampion

MotoGP | 08:17 18.11.2024.

Vozač Pramac tima, Horhe Martin, novi je šampion sveta, nakon što je na finalnoj trci sezone u Barseloni osvojio treće mesto.

Frančesko Banjaja je morao da se zadovolji drugim mestom u generalnom plasmanu, uprkos činjenici da je juče ostvario 11. pobedu u 2024.

Martin je stigao na finale u nedelju u Španiji sa 19 bodova prednosti u šampionatu u odnosu na jednog rivala, Banjaju i trebalo mu je samo da završi među prvih devet da bi osigurao trofej.

Iako je Banjaja vodio sa pol pozicije i kontrolisao trku na čelu, Martin je uspeo da se vrati na treću poziciju i da ipak uzme titulu sa 10 poena razlike.

Postao je prvi vozač koji je postao šampion na satelitskom motociklu u MotoGP eri. Banjajin mentor, Valentino Rosi, bio je poslednji vozač kojem je to pošlo za rukom, u poslednjoj sezoni klase 500 kubika, 2001. godine.

Kada je startovala trka u Barseloni, Banjaja je napravio savršen početak i poveo, a Martin je skočio sa četvrte na drugu poziciju iza svog rivala za titulu.

Mark Markes je zauzeo treću poziciju i odmah počeo da vrši pritisak na Martina, koji je počeo da zaostaje za liderom Banjajom.

Na početku drugog kruga, Markes je pretekao Martina, pri čemu se činilo da je ovaj drugi zadovoljan što je pao na treću poziciju - znajući da će to biti više nego dovoljno da osvoji titulu.

Markes, koji je učestvovao u sopstvenoj borbi sa Enejom Bastijaninijem za treće mesto na u generalnom plasmanu, zatim je krenuo da juri Banjaju, koji je do tada napravio određenu prednost.

Ali Španac nije pokušao da dođe do vođstva u prvoj polovini trke, čak ni kada je fabrički vozač Ducatija napravio malu grešku u krivini 5 u 10. krugu.


Peko je nastavio da kontroliše tempo do 15. kruga, kada je odvezao zapanjujući krug i napravio pola sekunde prednosti u odnosu na Markesa.

Šestostruki šampion je ponovo uspeo da smanji zaostatak kako se trka bližila kraju, ali Banjaja je učinio dovoljno da zadrži pobedu.

Martin se nije trudio da juri vodeći dvojac, vozivši sviše od dve sekunde iza njih da bi zauzeo treće mesto i osvojio svetski šampionat.

Izgledalo je da će Aleš Espargaro zauzeti četvrto mesto sve dok Aleks Markez na drugom Gresini motociklu nije oteo četvrtu poziciju od njega u pretposlednjem krugu. To je značilo da je Espargaro završio neverovatnu karijeru u kojoj je pretvorio Apriliju u pobedničku silu sa petim mestom na domaćem terenu.

Vozač fabričkog Ducati tima, Bastijanini se takođe borio sa Espargarom i mlađim Markesom, ali greška u krivini 2 u 8. krugu je uticala na njegov konačni plasman. Na kraju, je osvojio sedmo mesto.

To je značilo da je Mark Markes pobedio u duelu sa Bastijaninijem za treće mesto u šampionatu, a od naredne godine će preuzeti njegovo mesto u fabričkom timu.

KTM-ov napad u Barseloni predvodio je fabrički vozač Bred Binder, koji je osvojio šesto mesto, pretekavši Bastijaninija u poslednjem krugu.

Akosta je na kraju završio na 10. mestu, iza Franka Morbidelija i vozača VR46 Marka Becekija.

Fabio Kvartararo je završio na solidnom 11. mestu za Yamahu, predvodeći buduće timske kolege Migela Oliveiru (Trackhouse) i Džeka Milera (KTM).

Iako je Honda pokazala snažan tempo na treningu uoči vikenda, samo jedan od njenih vozača završio je unutar bodova, pošto je Žoan Zarko zauzeo 14. na motociklu LCR ispred Maverika Vinjalesa.

Fabrički vozač Honde, Ðoan Mir je jedini vozač koji nije završio trku.

Tagovi: ducati, honda, markez, motogp