Kada se Aleks Markes pozicionirao na vrhu liste u utorak, tokom testa u Barseloni, samo dva vozača su bila u stanju da prekinu vladavinu vozača Gresini tima.
Prvi je bio dvostruki svetski šampion Frančesko Banjaja. Ali drugi je bio veće iznenađenje: Yamahin Fabio Kvartararo.
Iako je Markes brzo odgovorio, Kvartararo - koji je imao novi aero, plus revidiranu šasiju, zadnju viljušku i motor za testiranje - zadržao je drugo mesto sve do kraja testa.
"To je samo test, ali sam zaboravio!", Kvartararo je rekao da je video svoje ime na vrhu. "Obično moramo da okrenemo stranicu!"
"Dobar je osećaj videti svoje ime na vrhu. Čak i ako je to samo test, idete kući sa dobrim osećajem."
"Još uvek smo veoma daleko od najboljih, ali bar danas mogu da uživam, napravim odličan tempo i napravim nekoliko dobrih krugova."
Vraćajući se na stazu gde je završio jedanaesti na nedeljnom finalu sezone, Kvartararo je napravio najbolji krug od 1:39.199 i završio 0,396 sekundi iza Markesa.
Francuz je rekao da je revidirana šasija ponudila najjasnije poboljšanje, pomažući pri ulasku u krivinu.
"Malo smo se poboljšali s novom šasijom u nekim oblastima", rekao je on. "Što se tiče vuče, tu još nema napretka, ali plan je da donesemo nešto potpuno drugačije na test u Maleziju."
"Poboljšali smo ulazak u krivinu, gde idemo od pravog do potpunog nagnutog ugla. Ovo je bio najveći napredak. Sada moramo da idemo dalje, da poboljšamo izlaz."
"Probali smo i novi motor. Probali smo gornji oklop. U suštini plan nije bio da bude bolje, već samo da se osećam isto. I nova zadnja viljuška, ista stvar."
"Način nije bio da se poboljšamo, već da vidimo da li možemo da iskoristimo da malo smanjimo težinu."
Utorak je takođe bio prvi put da je Yamaha imala četiri MotoGP vozača na stazi od 2022. godine, a Džek Miler i Migel Oliveira su debitovali za novi Pramac Yamaha tim.
"Sjajno je imati četiri vozača, četiri fabrička motocikla", rekao je Kvartararo.
"Takođe, vozači koji dolaze od dva različita proizvođača i inženjeri koji dolaze iz različitih proizvođača i mislim da smo napravili neke bitne korake napred tokom današnjeg treninga."
Upitan o tome šta je razgovarao sa Milerom, Kvartararo je odgovorio: "Pričao sam samo nekoliko minuta o tome kako se oseća na novoj mašini."
"Mislim da za razumevanje našeg motocikla jedan dan nije dovoljan. Ali veoma je važno znati i čuti njihove povratne informacije. Jer mislim da ovaj motor ima neke zaista jake tačke, kao što je prednji osećaj, ali i mnogo slabih tačaka koje moramo da poboljšamo."
Fabrički timski kolega Aleks Rins bio je osmi najbrži.