Fabio Kvartararo smatra da je trenutni Yamahin MotoGP motocikl praktično isti kao mašina na kojoj je Horhe Lorenco stigao do titule 2015. godine, naglašavajući nedostatak napretka njemu.
Yamaha je na poslednjem mestu u konkurenciji proizvođača, zajedno s Hondom, u jednoj užasnoj godini za japanske brendove u premijernoj klasi.
Kvartararo, koji je pobedio u tri trke 2022. i bio vicešampion na kraju te godine, ima samo dva podijuma: treće mesto na velikoj nagradi Amerike i treći mesto na sprintu u Asenu, do kog je stigao nakon kazne za Breda Bindera.
Svetski šampion iz 2021. više puta je izrazio svoje frustracije zbog Yamahine nekonkurentnosti.
Nedavno je da njegova budućnost s Yamahom zavisi od motocikla koji će dovesti na test u Mizanu narednog meseca.
U istom intervjuu, Kvartararo je istakao koliko je malo Yamaha razvila svoj M1.
"Mislim da Ducati, KTM i Aprilia rizikuju mnogo više nego japanske fabrike", rekao je Kvartararo.
"Razlike između KTM-a, Ducatija i Aprilije od pre pet godina, u poređenju sa sadašnjim, su ogromne."
"Naš motocikl je isti. Video sam svoju mašinu iz 2021, a pored nje je bila Lorencova iz 2015."
"Oni su praktično isti: skoro ništa se nije promenilo. To je veoma retko posle šest godina."
Kvartararo takođe napominje da je nedostatak razvoja Yamahe sada očigledniji s obzirom na to koliko su motocikli evoluirali otkako je debitovao 2019.
"Nemam toliko iskustva kao drugi vozači, ali šampionat se potpuno promenio za četiri godine koliko sam ovde."
"U 2019. godini, kada sam debitovao, za početak sam morao samo da aktiviram kontrolu startovanja. Sada morate da uradite hiljadu manevara."
"Evolucija motocikala je ogromna, ali drugi brendovi rizikuju mnogo više od nas."