Debata o tome u kojoj meri su MotoGP vozači koji su započeli sezonu 2024. sa najnovijim Ducati motociklom imali prednost i dalje traje, iako nešto manje od pre nekoliko meseci kada je italijanski proizvođač morao da odluči ko će biti partner Frančesku Banjaji naredne sezone.
Loš početak godine Eneje Bastianinija ostavio je Horhea Martina i Marka Markesa kao glavne kandidate da zauzmu njegovo mesto, a na kraju je ovaj drugi pobedio u toj bici.
Kako je naveo Ducati, jedan od najvažnijih razloga za odabir Katalonca, koji u to vreme još uvek nije imao pobedu na svom kontu, bio je učinak koji je mogao da demonstrira sa motociklom iz 2023. koji je, na papiru, inferiorniji u odnosu na ovogodišnji prototip.
"Inženjeri Dukatija su videli moj napredak sa motociklom iz 2023; to je nadmašilo sve ostalo", rekao je Markes, neposredno nakon što je potvrđen kao fabrički vozač za 2025. "Prema Dalinji, element koji je preokrenuo ravnotežu je ono što sam video na stazi; moj napredak i sposobnost da se poboljšam."
Iako je sam Dalinja priznao da se GP24 zaista može smatrati boljim motociklom od svog prethodnika, još uvek ima onih koji se usuđuju da ga dovedu u pitanje ili relativizuju.
"Definitivno smo poboljšali GP24 u onim aspektima gde je GP23 bio malo slabiji", složio se šef tima u avgustu tokom velike nagrade Britanije, gde je Ducati uveo poslednji paket ažuriranja pre nego što je zaustavio svoj razvoj kako bi Banjaja i Martin mogli da se za titulu bore na mašinama koje već poznaju. "Moram da kažem da su momci iz fabrike uradili zaista dobar posao", dodao je Dalinja.
Detaljan pogled na trag koji su do sada ostavila ova dva modela, i poređenje sa onim što se dogodilo u prošlogodišnjem šampionatu, ne samo da podržava Dalinjine komentare, već i praktično rešava debatu. Posebno zbog četiri vozača koji se takmiče na GP23, samo je Markes bio u stanju da izdrži pritisak onih na GP24, posebno u drugoj polovini sezone.
Poređenje između statistike koju je proizveo GP22 prošle i one koju je ostavio GP23 ove godine, potvrđuje da je skok u kvalitetu motocikla iz 2024. u odnosu na 2023. mnogo veći od onog između prototipa iz 2022. i 2023. godine.
Prošle godine, među četiri vozača koji su se takmičili u šampionatu sa "starim" Dukatijem (GP22), ostvarili su ukupno četiri pobede (tri Becekija i jedna Di Ðanantonija), 13 podijuma, tri pol pozicije (dve Marinijeve i jedna Aleka Markes) i 15 starta iz prvog reda.
Ove četiri pobede predstavljaju 23,6% od ukupno 17 pobeda Ducatija. Taj udeo raste na 30,2% na podijumima (13 od 43 podijuma). Takođe je vredno napomenuti da su, pored toga, sva četiri vozača uspela da se popnu na podijum u nedelju, a svi su bar jednom startovali iz prvog reda.
S druge strane, ti procenti padaju 2024. kod onih koji trenutno voze staru verziju (GP23). A od njih samo Markes drži tog Desmosedicija blizu. Prošlogodišnja specifikacija je pobedila samo dva puta (Aragon i Mizano) - uvek u rukama vozača s brojem 93 - i to rezultira sa 13,3% od ukupnog broja pobeda Dukatija (15).
Što se tiče broja podijuma, od ukupno 48 italijanskog proizvođača do sada, samo 10 (20,8%) pripada GP23, od kojih je osam uzeo Markes.