MotoGP ima manje navijača od Formule 1, ali više pravih

MotoGP | 15:35 26.02.2023.

Baza navijača MotoGP-a je samo oko 30% veličine one koju ima Formula 1, ali sa višim prosečnim uzrastom i jačom povezanošu sa sportom.

To su rezultati analize koju je sprovela CryptoDATA, koja je kao većinski akcionar RNF i Alfa Romeo Sauber timova prisutna u oba šampionata.

"Ako ćemo da budemo iskreni, MotoGP je u ovom trenutku na 30% Formule 1"
, rekao je Bogdan Merunciš, odgovoran za globalnu strategiju kompanije CryptoDATA.

"U Formuli 1, baza navijača je porasla zbog Netfliksa. Sada imaju dve vrste korisnika: mladi od 17-24, kojih ima nešto manje, kao i one starije od 24 godine. I u MotoGP klasi je sličan starosni odnos."


"Prosečan budžet koji jedan navijač može da potroši u MotoGP-u nije tako visok kao u Formuli 1, ali naša prednost u MotoGP-u je što je svaki navijač - pravi."

Suosnivač i izvršni direktor Ovidiu Toma je dodao: "Po našem mišljenju MotoGP ima bliže povezanu bazu navijača u poređenju s Formulom 1.

"To znači navijaeč koji zaista razumeju sport - imena vozača, brojeve, istoriju, brendove motocikala i barem neka timska dostignuća."


"S druge strane, ako pogledamo Formulu jedan, neki od novih navijača su tu samo zbog statusa."

Jedna metoda koju CryptoDATA namerava da koristi za povećanje izloženosti RNF tima je unakrsna promocija sa drugim sportovima, uključujući F1.

"Definitivno gledamo kako da najbolje iskoristima iz oba sveta, ali nažalost, samo mali deo navijača F1 i MotoGP se ukrštaju", rekao je Toma.

"To je već isprobano, video sam nekoliko drugih kampanja i bile su uspešne."

"Takođe gledamo teniske događaje i druge sportove koji se ne ukrštaju sa MotoGP-om.

"A kada jednom razvijete sopstveni tim i vozače, automatski razvijate i MotoGP sport."


RNF Aprilia će ekipu za 2023, kao i novog naslovnog sponzora, predstaviti u Estorilu 16. marta.

Tagovi: aprilia, motogp