Aprilijin novi tehniÄki direktor, Fabiano Strelakini, kaže da je bila obostrano dogovorena odluka da napusti svoju ulogu u KTM-u nakon Å¡to izmeÄu njega i tima viÅ¡e nije postojala velika kompatibilnost.
Sterlakhini je bio veteran Ducatija kada je otišao da se pridruži KTM projektu u junu 2021.
MeÄutim, do leta ove godine Sterlakini je napustio svoju funkciju u austrijskom brendu i najavljen je tokom vikenda za veliku nagradu Japana kao novi tehniÄki direktor Aprilije.
Na tom mestu menja Romana Albezijana, koji ide u Hondu, nakon što je pomogao da se Aprilia vrati sa zadnjeg dela mreže na njenom povratku 2015. do pobednika trke premijerne klase.
"LogistiÄki aspekt je donekle uslovio izbor, ali sam to znao i kada sam poÄeo", rekao je Sterlakini o odluci da napusti KTM.
"Dakle, postojali su i razlozi; od trenutka kada više nije postojala velika kompatibilnost, to je bila stvar obostranog dogovora."
Sterlakini je zapoÄeo svoju ulogu u Apriliji na kraju sezone i deo je Å¡iroke promene unutar italijanskog proizvoÄaÄa, koja ukljuÄuje osveženu postavu vozaÄa.
Aprilia doÄekuje svetskog Å¡ampiona 2024. Horhea Martina u svom fabriÄkom timu zajedno sa Markom Becekijem, dok Äe debitant Ai Ogura voziti za Trackhouse tim.
Nakon prvog testa novog tima u Barseloni proÅ¡log meseca, Sterlakini je primetio da stvari idu priliÄno dobro.
"PoÄetni pristup oba vozaÄa, i Horhea Martina i Marka Becekija, bio je priliÄno pozitivan."
"OÄigledno je da će biti nekih aspekata na kojima treba raditi, ali rad s ova dva vozaÄa će nam dati merilo gde smo i aspekte na kojima treba da radimo."
"Obojica dolaze sa veoma brzog motocikla, a posebno Horhe, koji je aktuelni svetski Å¡ampion."
Aprilia je bila jedini proizvoÄaÄ osim Ducatija koji je osvojio gran pri u 2024. zahvaljujući Maveriku Vinjalesu u Americi.
Ali pad forme za RS-GP u drugoj polovini sezone doveo je do toga da je Aprilia pala na treće mesto u poretku proizvoÄaÄa, iza KTM-a.
Najbolje plasirani vozaÄ fabrike iz Noalea u Å¡ampionatu bio je Vinjales - na sedmom mestu.