U narednoj sezoni MotoGP šampionata gledaćemo dva motocikla manje, nakon odluke Suzukija da napusti takmičenje na kraju godine.
To je dovelo do haosa na tržištu vozača, a Aleks Rins i Ðoan Mir su privukli dosta pažnje brojnih ekipa.
U ovom trenutku, svega 4 od 11 timova koji će i 2023. voziti u premijernoj klasu su kompletirali svoje sastave. To su Yamaha, KTM, Gresini i Aprilia.
Evo kako, bar sada, izgledaju ekipe za narednu godinu.
Yamaha:
#20 Fabio Kvartararo - ima dvogodišnji ugovor, po kojem u timu ostaje do kraja 2024.
#21 Franko Morbideli - po ugovoru koji je potpisao prošle godine, deo Yamahinog fabričkog sastava će ostati najmanje do kraja naredne godine.
Aprilia:
#12 Maverik Vinjales - ima dvogodišnji ugovor do kraja 2024.
#41 Aleš Espargaro - i njega ćemo, po aktuelnom ugovoru, gledati u italijanskoj ekipi do kraja 2024.
KTM:
#33 Bred Binder - 2021. je potpisao trogodišnju ugovor, što znači da će voziti do kraja 2024.
#43 Džek Miler - još jedan vozač s dvogodišnjim ugovorom. I njega ćemo gleadati do kraja 2024.
Honda:
#93 Mark Makes - Uprkos problemima s povredom i odsustva 2020, Španac je potpisao četvorogodišnji ugovor po kojem će u timu ostati do kraja 2024.
Nije poznato ko će mu biti timski kolega naredne godine, ali se pretpostavlja da će to biti Ðoan Mir.
Ducati:
#63 Frančesko Banjaja - ima dvogodišnji ugovor do kraja 2024.
Kako Miler prelazi u KTM, ili Horhe Martin ili Eneja Bastijanini će preći u fabričku ekipu. Ducati je naveo da će tu odluku doneti tokom avgusta.
Gresini:
#49 Fabio Di Ðanantonio - ima jednogodišnji ugovor do kraja 2023.
#73 Aleks Markes - takođe ima ugovor do kraja naredne godine.
LCR:
#42 Aleks Rins - potpisao je ugovor do kraja 2024. s Hondom.
Očekuje se da će Takaki Nakagami izgubiti mesto u timu, a da će ga zameniti njegov zemljak, Aji Ogura. Nakagami bi trebalo da ostane u Hondi, kao test vozač.
Pramac:
#5 Žoan Zarko - ugovor tek treba da bude najavljen. Ostaće deo Pramac tima i naredne godine.
Ime njegovog klupskog druga zavisiće od toga ko će od pomenute dvojice u fabrički tim. Onaj koji je dobije to mesto, dolazi u Pramac.
RNF Racing:
RNF Racing će od naredne godine voziti na Aprilia motociklima, a očekuje se i kompletna promena sastava. Migel Oliveira je favorit za mesto u timu, dok je druga pozicija i dalje otvorena.
VR46:
Marko Beceki ima dvogodišnji ugovor koji ističe na kraju 2023, dok Marini još uvek nije produžio saradnju. Ipak, očekuje se da će obojica ostati u ekipi.
Tech3:
Pol Espargaro je sve bliži povratku u KTM, gde je vozio od 2017. do 2020, ali i povratku u Tech3, tim u kojem je 2014. debitovao u premijernoj klasi. Drugo mesto bi trebalo da pripadne Remiju Gardneru ili Raulu Fernandesu, ali ništa još uvek nije sigurno.