Indonezija planira da ima dva miliona električnih motocikala na svojim putevima do 2025. godine, saopštio je ministar saobraćaja ove azijske zemlje.
Prelazak sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) - ili barem onih koji sagorevaju isključivo fosilna goriva - na električne je nešto o čemu veliki broj država razmišlja u ovom trenutku.
Deo problema sa tim je cena novih električnih vozila, a njihov relativni nedostatak dometa u poređenju sa SUS vozilima čini ih neodrživim za mnoge ljude, posebno one koji žele da se drže četiri točka ili prelaze razdaljine veće od nekoliko stotina kilometara.
Ali, u slučajevima kada ljudi traže alternativno prevozno sredstvo i ne treba im prevelika autonomija, dostupno je dosta električnih opcija. Konkretno, električni dvotočkaši mogu da popune ovu prazninu, a upravo na to računaju u Indoneziji.
Kako izveštavaju tamošnji mediji, indonežanski ministar saobraćaja Budi Karja Sumadi vidi ogromnu indonezijsku industriju motocikala kao priliku da ubrza prelazak sa SUS na električne agregate i smatra da je realno da do 2025. na putevima bude dva miliona električnih dvotočkaša.
Iako su motocikli najpopularnije prevozno sredstvo u Indoneziji, ovakvi planovi imaju mnoge prepreke koje treba da se prevaziđu da bi se ostvarila planirana elektrifikacija. Jedna od najosnovnijih je infrastruktura.
Broj stanica za punjenje mora da se poveća, a Indonezija razmatra i korišćenje stanica za zamenu baterija. Ostaje nam da vidimo kako će ove ambiciozne planove Indonezija sprovesti u delo, a primenjena rešenja bi mogla da posluže kao uzor i zemljama u ovom delu sveta.