Indonezija cilja 2 miliona električnih motocikala do 2025.

Indonezija planira da ima dva miliona električnih motocikala na svojim putevima do 2025. godine, saopštio je ministar saobraćaja ove azijske zemlje.

Prelazak sa motora sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) - ili barem onih koji sagorevaju isključivo fosilna goriva - na električne je nešto o čemu veliki broj država razmišlja u ovom trenutku.

Deo problema sa tim je cena novih električnih vozila, a njihov relativni nedostatak dometa u poređenju sa SUS vozilima čini ih neodrživim za mnoge ljude, posebno one koji žele da se drže četiri točka ili prelaze razdaljine veće od nekoliko stotina kilometara.

Ali, u slučajevima kada ljudi traže alternativno prevozno sredstvo i ne treba im prevelika autonomija, dostupno je dosta električnih opcija. Konkretno, električni dvotočkaši mogu da popune ovu prazninu, a upravo na to računaju u Indoneziji.



Kako izveštavaju tamošnji mediji, indonežanski ministar saobraćaja Budi Karja Sumadi vidi ogromnu indonezijsku industriju motocikala kao priliku da ubrza prelazak sa SUS na električne agregate i smatra da je realno da do 2025. na putevima bude dva miliona električnih dvotočkaša.

Iako su motocikli najpopularnije prevozno sredstvo u Indoneziji, ovakvi planovi imaju mnoge prepreke koje treba da se prevaziđu da bi se ostvarila planirana elektrifikacija. Jedna od najosnovnijih je infrastruktura.

Broj stanica za punjenje mora da se poveća, a Indonezija razmatra i korišćenje stanica za zamenu baterija. Ostaje nam da vidimo kako će ove ambiciozne planove Indonezija sprovesti u delo, a primenjena rešenja bi mogla da posluže kao uzor i zemljama u ovom delu sveta.


 

Tagovi: