BMW patentirao novi lagani ram za predstojeći trocilindarski motor?

Strane vesti | 18:26 12.05.2023.

Priča se da BMW Motorrad razvija novi lagani ram namenjen za predstojeći motocikl s trocilindarskim motorom.

Patentna prijava pokazuje poluram koji se direktno pričvršćuje na motor pomoću masivnih vijaka koji takođe povezuju glavu cilindra sa blokom, što rezultira dizajnom koji je lakši i kompaktniji od konvencionalne šasije.

Prema patentnim skicama, dizajn ima konvencionalni poprečni motor, ali umesto da se omota aluminijumskom ili čeličnom konstrukcijom, jednostavna prednja šasija od livene legure je pričvršćena direktno na motor. Ovo obezbeđuje direktnu vezu sa glavom upravljača, omogućavajući zadnjoj viljušci da se okreće na menjaču, pri čemu motor služi kao napregnuti element.

Dizajn ima za cilj da minimalizuje širinu motocikla, što je uobičajeno za mašine sa poprečno postavljenim rednim motorima. Takođe smanjuje broj delova i težinu, čineći dizajn efikasnijim. BMW-ov patent nagoveštava korišćenje ovog novog dizajna šasije za trocilindarski motor, što će dodatno smanjiti širinu motocikl, čineći ga aerodinamičnijim i manje složenim od motocikala sa V-tvin ili V-4 motorima.



BMW je imao uspešne četvorocilindrične motore kao što je S 1000 RR, ali trocilindrični motor bi bio uži, pružajući priliku kompaniji da napravi uži bicikl. BMW je ranije istraživao upotrebu trocilindarskih motora, posebno u svom MotoGP projektu početkom 2000-ih. Projekat je dao prototip koji je kasnije odbačen zbog tehničkih problema, ali je kompaniji obezbedio bazu znanja potrebnu za razvoj S 1000 RR.

Od tada, kruže glasine o trocilindarskom BMW sportskom motociklu, s malo dokaza koji bi ih podržali. Međutim, sve ovo pruža prvu stvarnu indikaciju da je takav motocikl u razvoju.

Tagovi: BMW, motogp