Aktuelni šampion u konkurenciji proizvođača, Ducati, započeo je razvoj svoje mašine za 2025, održavši ove sedmice prvi test GP25 prototipa.
Dan nakon velike nagrade, San Marina završen je poslednji sezonski test u ovoj godini, pri čemu su brojni proizvođači isprobali početne prototip mašine za 2025.
Primetno je bilo odsustvo Ducatija i probnog vozača Mikelea Pira, dok je sportski direktor Davide Tardoci rekao medijima u Mizanu da GP25 "ne postoji".
Međutim, pregled privatnog testa u Heresu na Piroovom ličnom sajtu sugerisao je da će on prvi put izaći na stazu na GP25.
"Testovi planirani na stazi Heres će se fokusirati na razvoj Desmosedici motocikla", rekao je on.
"Iako je u stvari na svetskom prvenstvu naš učinak na apsolutnom nivou, za nas u Ducatiju je od vitalnog značaja da razmišljamo o 2025."
"Naša snaga leži upravo u ovoj filozofiji da nikada ne prestanemo, da nastavimo da evoluiramo kako bismo bili sve bolji i bolji."
Ducati je osvojio sve osim jednog gran prija u sezoni, dok su dva pripala vozaču na godinu dana starom Desmosedici motociklu - sa Markom Markesom koji je pobedio za Gresini u Aragonu i San Marinu.
Pokazalo se da je korak između GP23 i GP24 veći nego što se očekivalo, pri čemu je ovaj drugi poboljšao karakteristike kočenja motorom koje su ometale neke od njegovih vozača prošle godine.
Malo je verovatno da će GP25 biti radikalno odstupanje od svog prethodnika s obzirom na to koliko je bio jak paket, a dvostruki svetski šampion Frančesko Banjaja je nedavno priznao da GP24 nije mnogo evoluirao od početka godine.
U avgustu, kada je komentarisao razliku između GP23 i GP24, Italijan je primetio da je GP22 "bio najizbalansiraniji motocikl od svih".
Verovatno je, dakle, da će se razvoj GP25 fokusirati na vraćanje ove ravnoteže dok će se poboljšati snažni motor i karakteristike kočenja GP24.
Obezbeđivanje da agregat GP25 bude u vrhunskoj formi biće još važnije za sledeću godinu, sa predloženim zamrzavanjem razvoja motora do kraja 2026. koji će stupiti na snagu pre prelaska na formulu od 850 kubika 2027.
Proizvođači u opsegu D prema važećim propisima o koncesijama biće izuzeti od ovoga sve dok se njihovi rezultati ne poboljšaju.
U četvrtak je stigla potvrda da je Ducati testirao GP25 u Španiji.
Ducati trenutno dominira u šampionatu i ubedljivo je u prednosti u konkurenciji proizvođača, s čak 229 bodova više od drugoplasiranog KTM-a.