Repsol i Honda raskidaju saradnju

MotoGP | 11:37 10.09.2024.

Sada je stigla i zvanična vest da se partnerstvo Repsola i Honde završavana kraju sezone, čime se nakon 30 godina stavlja tačkna na njihovu saradnju.

Španski naftni gigant neće samo prestati da bude glavni sponzor fabričkog tima, već će i prestati da isporučuje timu gorivo i maziva.

Repsol je počeo da sponzoriše fabrički Honda tim 1995. godine kada su Mik Duen, Aleks Krivile i Šiniči Ito bili vozači. Od tada, Repsol Honda tim je doneo 183 pobede, 455 podijuma, 10 timskih titula i 15 titula vozača u klasama do 500 kubika i MotoGP, zahvaljujući poduhvatima Duena, Krivilea, Valentina Rosija, Nikija Hejdena, Kejsija Stonera i Marka Markesa.

Ovakav razvoj situacije nije iznenađenje. U stvari, bilo je glasina da je Repsol želeo da izađe tokom svakog obnavljanja ugovora. Međutim, glasine su postale jače krajem prošle godine kada je postalo jasno da se Honda muči u MotoGP-u, ali je odlazak Marka Markesa iz tima bio prelomni momenat. Kao takav, šuškalo se da je Repsol obnovio svoje Hondino sponzorstvo za samo jednu prošlu sezonu, i to na 50% smanjenja (čime se objašnjava manji Repsol logo).

Vesti o odlasku Repsola počele su u maju kada je HRC viđen kako pokušava da obezbedi naslovnog sponzora plus dobavljača goriva i maziva. Fabrici je brzo potreban dobavljač zbog regulativa Dorne i FIM-a. Goriva u MotoGP motociklima ove sezone su 40% iz održivih izvora, pre nego što dostignu 100% 2027. godine, kada se motori prebace na 850 kubika. Stoga, gorivo i maziva igraju glavnu ulogu u razvoju agregata. Na ovom visokom nivou, različita goriva i maziva će rezultirati različitim karakteristikama obrtnog momenta i snage, stoga je potrebno drugačije mapiranje motora, pa čak i konstrukcija.

Ko će uskočiti na mesto Repsola? Možda malezijski Petronas, pošto već sponzoriše MIE Racing gde su Adam Norrodin i Khairul Idham Pavi vozači. Oni voze Honda CBR1000RR-R Fireblade u WSBK šampionatu i Honda CBR600RR u SuperSport šampionatu.

Tagovi: honda, motogp