Yamaha bi mogla da postane peti i poslednji proizvođač koji će napustiti svoj postojeću rednu konfiguraciju svog četvorocilindarskog agregata i pređe na V4 uoči promene u MotoGP regulativi za 2027.
Proizvođač je bio poznat po svom upornom stavu da redni četvorocilindarski raspored motora ostaje održiva konfiguracija za MotoGP mašinu, uprkos tome što svaki rival preferira V4 format za svoje jedinice
Međutim, prema dostupnim informacijama, Yamaha je zauzeta radeći na radikalno drugačijem formatu agregata u nastojanju da poboljša svoje rezultate u premijernoj klasi, koje su naglo opala otkako je Fabio Kvartararo osvojio titulu svetskog šampiona 2021.
Svi znaci ukazuju na to da je menadžment konačno doneo odluku o ovoj promeni nakon što se prethodno odupirao pozivima svojih vozača da investiraju u novom pravcu.
Ključ za promenu filozofije je spoljni konsultant Luka Marmorini, koji je doneo iskustvo iz Aprilije - kao i Ferarija i Tojote u F1 - kada je 2022. potpisao za Yamahu.
Smatra se da je bio uporan u svom mišljenju da je V4 motor jedina održiva opcija za Yamahu u budućnosti, što je navelo proizvođača da započne rad na projektu koji bi doveo do toga da M1 odbaci rednu konfiguraciju na vreme za prelazak MotoGP-a na 850 kubika usled novih regulativa u premijernoj klasi od 2027.
Zaista, uprkos razočaravajućim rezultatima - koji su 2024. godine dostigli vrhunac od samo sedmog mesta zahvaljujući Kvartararu u Aragonu i Portimau - Francuz je sa entuzijazmom govorio o uzbudljivoj budućnosti na horizontu, za koju se smatra da ga je ohrabrila da potpiše na još dve godine.
Štaviše, Yamaha će od 2025. imati 4 motocikla na mreži, nakon što je privukla Pramac pod svoje okrilje, dajući novom satelitskom sastavu više prostora za trkačku kilometražu.
Ne treba potceniti značaj toga što je Yamaha usvojila motor sa V4 konfiguracijom. Proizvođač je redovno odbijao zahteve vozača i inženjera da prate put Honde u odbacivanju rednog dizajna, tvrdeći da omogućava bolje osobine upravljanja kako bi se poništila ograničenja u izvlačenju veće snage.
Međutim, s obzirom da Ducati otvara nove terene za snagu koristeći svoje Desmosedici motore - što je zauzvrat podstaklo Hondu, KTM i Apriliju da remontuju sopstvene jedinice kako bi se takmičili - Yamaha je kao posledica toga zaostala u trci razvoja motora.
Kao rezultat toga, čini se da Yamaha više ne može sebi da priušti da podrazumeva ono što zna ako želi da se isprati svoje rivale.