Spremite se, ovog vikenda počinje nova sezona MotoGP šampionata, a 77. po redu izdanje najjače klase obećava pregršt uzbuđenja.
Kada su timovi u pitanju, nema novih, mada se postojeći mogu pohvaliti određenim promenama. KTM-ov satelitski sastav će ponovo nositi oznaku „Tech3“ i koristiće motocikle fabričkih specifikacija. Pramac više neće voziti Ducati, već Yamahu, a s japanskim proizvođačem je potpisao sedmogodišnji ugovor. Posle tri decenije, Repsol više nije glavni sponzor Honde, a to mesto je popunila kompanija Castrol.
Znatno zanimljivije je kod vozača. Fermin Aldeger je novi vozač Gresini tima, u kojem menja Marka Markesa, kog ćemo gledati u fabričkom timu Ducatija. Pedro Akosta je prešao u KTM-ov fabrički tim, na mesto Džeka Milera. Aleš Espargaro je otišao u penziju, a zameniće ga aktuelni svetski šampion, Horhe Martin. Španac je hteo fabričko mesto, a kako je Ducati izabrao Markesa, svoju sreću će potražiti na RS-GP. Društvo će mu praviti Marko Beceki.
Enea Bastijanini i Maverik Vinjales od ove godine voze za Tech3. Franko Morbideli je novi vozač VR46, dok u Trackhouse stiže šampion Moto2, Ai Ogura. Njegov klupski kolega u novoj sezoni biće Raul Fernandes. Somkijat Čantra menja Nakagamija u LCR Hondi. Osim novih motocikala, Pramac će imati nove vozače. To su Migel Oliveira i Džek Miler, s tim što je Australijanac za ovaj sastav već vozio od 2018. do 2020.
Što se kalendara za ovu godinu tiče, on ima ukupno 22 trke. Nakon otvaranja sezone u Tajlandu, u martu ćemo gledati trke u Argentini i SAD. U aprilu su na programu Katar i Španija, a u maju Francuska i Velika Britanija. U junu nas očekuju Aragon, Italija i Holandija, a u julu Nemačka i Češka.
Nakon gotovo mesec dana letnje pauze, šampionat se nastavlja u avgustu, trkama u Austriji i Mađarskoj. U septembru su na rasporedu tri gran prija, Katalonija, San Marino i Japan. Oktobar je rezervisan za azijsko-pacifičku turneju: Indonezija, Australija i Malezija. Potom sledi povratak u Evropu i trka u Portugalu, dok je finale sezone na programu 16. novembra u Valensiji.
Indija je rezervna trka, koja bi mogla da „uskoči“ u kalendar u slučaju nekih otkazivanja.
Što se favorita tiče, najveći su Frančesko Banjaja i Mark Markes. Neko eventualno iznenađenje bi mogao da bude samo vozač na Ducatiju. Horhe Martin će imati gotovo nemoguću misiju odbrane naslova, jer osim navikavanja na novu mašinu propušta dve uvodne trke. Yamaha i Honda će želeti da konačno krenu da ostvaruju rezultate na koje smo godinama od njih navikli. Pitanje je koliko će KTM moći da bude konkurentan zbog problema u kojima se nalazi kompanija.