Zarko: Pramac dobar za Yamahu

MotoGP | 12:50 14.07.2024.

Bivši i sadašnji vozači Pramac tima, Žoan Zarko i Horhe Martin, smatraju da će prelazak tima na Yamaha mašineriju biti gubitak za Ducati u MotoGP-u sledeće sezone.

Zarko je proveo tri sezone vozeći za Pramac, što je kulminiralo dugo očekivanom debitantskom pobedom u MotoGP-u na Filip Ajlendu prošle godine, pre nego što je ove sezone prešao na LCR Hondu.

Francuz je srećan što vidi da će mreža za 2025. biti "uravnoteženija" i misli da će se bitka za treće do deseto mesto promeniti.

Ali ne očekuje da će neko izazvati Ducati fabrički tim i njegove vozače u 2025, Frančeska Banjaju i Marka Markesa.

"To će biti dobro za Yamahin projekat. Treba im više motocikala da bi se razvili i dobili više informacija", rekao je Zarko.

"Dobro je dobiti više japanskih motocikala u šampionatu, jer sada evropski motocikli, pre svih Ducati, dobijaju preveliku prednost."

"Tako da će biti malo bolji balans i nadam se da će Japanci smanjiti zaostatak za Dukatijem."

"Mislim da će Marka i Peka za sledeću godinu, u vrhunskom timu, biti skoro nemoguće dostići i da će biti ispred svih od samog starta."

"Ali bar sa treće pozicije na desetu, biće nekih promena i to će biti dobro."


"I takođe mislim da će Yamaha odraditi poboljšanja i dobiti više bicikala na mreži podstaći Hondu da takođe izvrši promene i da se natera da pronađe rešenja."

Martin, koji je ušao u istoriju za Pramac kao njegov prvi pobednik MotoGP-a u svojoj debitantskoj sezoni, 2021, završio je na drugom mestu prošle godine i, sa Zarkom, doneo je nezaboravnu pobedu u konkurenciji timova za Pramac.

Martin prelazi na Apriliju sledeće sezone.

"Pa, znao sam 99% već u Muđelu [da će se Pramac pridružiti Yamahi]. Mislim da su to velike vesti", rekao je on.

"Šta mogu da kažem? Mislim da su sve informacije koje Pramac daje fabrici veoma važne i da će Ducati 100% primetiti odsustvo tima sledeće sezone."

"A Yamahi će zaista pomoći Pramac, ne samo zbog povećanja broja motocikala, već i u razvojnom procesu."


Pramac tek treba da sveje vozače za 2025. godinu. Fabio di Ðanantonio je bio blisko povezan, ali bi trebalo da ostane u VR46, ostavljajući opcije kao što su Migel Oliveira i Džek Miler plus Moto2 zvezde Serhio Garsija i Alonso Lopes kao kandidate za M1 fabričkih specifikacija.

Očekuje se da će VR46 dobiti barem jedan od fabričkih GP25 motocikala koji bi bili dodeljeni Pramac timu sledeće sezone.

Tagovi: Yamaha, ducati, motogp