Predstojeće izdanje Dakar relija će označiti istorijski trenutak za motociklizam, pošto će italijanski proizvođač, Tacita, debitovati sa svojim električnim dvotočkašem.
Japanski proizvođači iz tzv. "velike četvorke" - Honda, Kawasaki, Yamaha i Suzuki - biće prisutni ove godine u Saudijskoj Arabiji na reliju u okviru svog zajedničkog HySE projekta, sa bagijem na vodonik, koji pokreće motor dizajniran za upotrebu na motociklu.
Električna energija nije ništa novo za Dakar. Godine 2017. Acciona je postao prvi proizvođač koji je kompletirao Dakar električnim vozilom, a 2022. Karlos Sains je ušao u istoriju postavši prvi vozač koji je osvojio etapu Dakara u električnom automobilu. U pitanju je bioAudi RS Q E-Tron.
Takmičarski motocikl je model po imenu Discanto, koji ima novinu - za električne dvotočkaše - petostepeni menjač, kao i vodeno hlađenje za motor, upravljač i sistem upravljanja baterijom. Takođe ima sistem zamenljivih baterija koji omogućava da se istrošene baterije zamene novim tokom pauza za dopunu goriva u Dakaru.
To je svakako mašina čudnog izgleda, sa ogromnim prednjim oklopom koji se proteže dalje od viljuške, a rep se približava zadnjem delu zadnjeg točka. Ipak, njen vizuelni prikaz nije nužno neatraktivan, a u svakom slučaju će se Tacita fokusirati više na performanse motocikla nego na njegov izgled.