CFMOTO razvija novi V4 superbajk

Strane vesti | 06:28 25.01.2023.

CFMOTO i KTM zajedno rade od 2013. Od tada, kineski brend je iskoristio agregate austrijske kompanije za modele kao što su 800 MT avanturistički turer, 700 CL-X platformu i 1250 TR-G grand turer. CFMOTO se sada okreće segmentu sportskih motocikala.

Kompanija ne samo da je debitovala u Moto3 klasi (na KTM mašinama) 2022. godine, već je i predstavila SR-C21 koncept u novembru 2021. U aprili prošle godine, CFMOTO je krenuo da prima narudžbine za njegovu proizvodnu varijantu, nazvanu 450SR.

Prema nemačkom magazinu Motorrad, CFMOTO je u junu 2022. podneo prijavu za patent za superbajk od 1.000 kubika sa V4 motorom. Iz ptičje perspektive, model bi mogao da se nosi današnjim vrhunskim konkurentima zahvaljujući 150 kW (204 KS) na raspolaganju. Ipak, ostaje pitanje da li CFMOTO razvija sopstveni agregat ili će ga nabaviti na drugoj strani?



Na osnovu patentnih skica, očekujemo da će CFMOTO V4 imati sistem hlađenja sa dva creva za vodu, a najviše pitanja otvara konfiguracija od 75 stepeni.

Red Bull KTM MotoGP tim je ranije koristio V4 od 75 stepeni do sezone 2017. Pošto je zastareli motor van upotrebe, KTM bi mogao da podeli to znanje sa svojim kineskim partnerom. S druge strane, austrijski proizvođač trenutno ne nudi sopstveni model s takvom jedinicom.

U okviru šireg segmenta sportskih motocikala, KTM prodaje samo RC 390 kao drumski legalan model. Mnogi očekuju da će brend u bliskoj budućnosti lansirati RC 990, ali taj motocikl ne može poslužiti kao osnova za CFMOTO V4 model. Bez obzira na njegovo poreklo, uzbuđeni smo što kineski proizvođač pomera granice performansi i radujemo se da vidimo kako će kompanija razvijati svoju platformu.

Tagovi: cfmoto, ktm, motogp