Banjaja ne da titulu

MotoGP | 11:20 28.10.2024.

Frančesko Banjaja je dominirao na kišnoj velikoj nagradi Tajlanda, smanjivši tako vođstvo Horhea Martina u šampionatu, dok je Mark Markes ispao iz borbe za pobedu.

Staza Buriram je ostala mokra nakon stalne kiše uoči trke, dok je Banjaja iskoristio ranu grešku lidera trke Martina.

Jednom u vođstvu, Banjaja je moro da se bori sa pritiskom Marka Markesa, ali je vozač Gresinija pao u 14. krugu.

To je Italijanu dalo ogromno vođstvo koje nije ispustio do kraja, pobedivši Martina sa 2,9 sekunde, za svoju najvažniju pobedu u sezoni.

Pedro Akosta se sjajno borio da završi treći, dok je Fabio Di Ðanantonio završio na četvrtom mestu.

Markes se kasnije vratio u trku i osvojio 11. mesto, ali je kažnjen pozicijom niže zbog kasnog kontakta sa Hondinim Ðoanom Mirom.

Martin je sa trećeg mesta na krenuo silovito i preuzeo vođstvo od Banjaje i Markesa, ali je u krivini 3 otišao preširoko.

To je ga je stavilo rame uz rame s rivalom za titulu, ali je uspeo da se održi na vodećoj poziciji.

Do početka trećeg kruga, Martin je bio 0,8 sekundi udaljen od Banjaje, koji je bio pod velikim pritiskom Markesa na svom GP23.

Banjaja je smanjio ovu prednost na pola sekunde na početku četvrtog kruga. Zatim je u krivini 3, u petom krugu Martin izleteo sa staze i pao na treće mesto, a Banjaja je poveo.

Markes je pokušao da prestigne Banjaju u poslednjoj krivini u devetom krugu, ali se Italijan dobro držao. Pokušao je Španac to ponovo u 13. krugu na istom mestu.

U 14. krugu Markes je pao krivini 8, dok je iza njega Martin pretrpeo veliki trenutak straha na prednjem kraju na istom mestu.

Markesov pad je uvećao Banjajino vođstvo na 2,5 sekundi koje Martin nije mogao da stigne do kraja.

Uz dve rund do kraja, samo 17 bodova deli Martina od Banjaje - iako Martin ide u Maleziju sledeće nedelje sa svojom prvom prilikom da osvoji titulu.

Martinovo drugo mesto obezbeđuje mu titulu nezavisnih vozača za 2024. godinu, dok matematički samo Španac i Banjaja sada mogu da osvoje šampionat.

Treći je bio Akosta, koji se oporavio od nekoliko ranih grešaka i ušao u uzbudljivu borbu sa kolegom iz KTM-a Džekom Milerom u pretposlednjem krugu.

Par je vozio rame uz rame od krivine 3 do krivine 7, dok je Akosta zauzeo poziciju, dok je vozač VR46, Di Ðanantonio, brzo pretekao Milera za četvrto mesto.

Miler je završio među prvih pet ispred svog timskog kolege Breda Bindera, dok je Maverik Vinjales bio najbrži na Apriliji, osvojivši sedmo mesto.

Žoan Zarko je bio osmi za LCR Hondu ispred Aleša Espargara iz Aprilije.

Luka Marini je unapređen na 11. nakon što je Mark Markes kažnjen zbog kasnog sudara sa Žoanom Mirom. Međutim, video pregled je pokazao da je Markes odustao od mesta kada je prvobitno dobio uputstva i da mu je vraćeno 11. mesto.

Eneja Bastijanini je pao na 10. sa drugog u ranim krugovima pre pada. Ponovo se vratio na motocikl i završio 14. ispred Hondinog Ðoana Mira, kojeg je Mark Markes kasno srušio u krivini 3.

Fabio Kvartararo je oboren u sudaru s Frankom Morbidelijem u četvrtom krugu dok je vozio među prvih šest.

Ponovo se popeo da bi završio na udaljenom 16. mestu, dok je Morbideliju dosuđena kazna - koju je odslužio u šestom krugu pre nego što je pao u osmom krugu.

Marko Beceki (VR46), Trackhouse dvojac Raul Fernandes i Lorenco Savadori, Aleks Rins (Yamaha) i Augusto Fernandes (Tech3) su svi nastup na Buriramu završili padom.

VOZAČI:

1. Martin - 453
2. Banjaja - 436
3. M. Markes - 356
4. Bastijanini - 345
5. Binder - 203
6. Akosta - 197
7. Vinjales - 180
8. Di Ðanantonio - 165
9. Morbideli - 155
10. Espargaro - 143

PROIZVOÐAČI:

1. Ducati - 648
2. KTM - 302
3. Aprilia - 276
4. Yamaha - 104
5. Honda - 68

TIMOVI:

1. Ducati Lenovo - 781
2. Prima Pramac - 608
3. Gresini - 492
4. Aprilia - 325
5. Pertamina Enduro VR46 - 302
6. Red Bull KTM - 285
7. Red Bull GasGas Tech3 - 218
8. Trackhouse - 137
9. Monster Energy Yamaha - 116
10. LCR Honda - 79
11. Repsol Honda - 34

Tagovi: Yamaha, gasgas, aprilia, ducati, honda, ktm