Eneja Bastijanini je ostvario 100. MotoGP pobedu za Ducati u kontroverznim okolnostima nakon agresivnog prestizanja Horhea Martina u poslednjem krugu na velikoj nagradi Emilije Romanje, dok je Frančesko Banjaja padom završio nastup na Mizanu.
Martin je vodio u velikom delu trke od 27 krugova, ali se suočio sa intenzivnim pritiskom Bastijaninija u poslednjim krugovima dok je vozač fabričkog Ducati tima tražio način an dođe u vođstvo.
U poslednjem krugu je došlo do kontakta kada se Bastijanini zaleteo u Martina, a Španac je prinudno skrenuo sa staze.
Bastijanini je na kraju kroz cilj prošao s 5,002 sekunde prednosti u odnosu na Martina.
Martinovo vođstvo u šampionatu je poraslo na 24 boda nakon što je osvajač pol pozicije i pobednih subotnjeg sprinta, Frančesko Banjaja pao u 21. krugu dok je pokušavao da povrati zaostatak za vodećim dvojcem.
Bastijaninijeva pobeda je obezbedila Ducatiju osvajanje titule u konkurenciji proizvođača.
Martin je zgrabio vođstvo odmah sa starta, ali je otišao previše široko u krivini 2, dozvolivši Banjaji da se vrati u vođstvo, dok je Bastijanini bio treći.
Martin je pokušao da preuzme vođstvo u krivini 4, u trećem krugu, ali je u tome nije uspeo.
U četvrtom krugu, međutim, Martin je u tome uspeo i osigurao da Banjaja ne može da odgovori.
Španac se brzo odvojio od Banjaje, koji je izgubio drugo mesto od timskog kolege Bastijaninija u petom krugu, dok se svetski šampion borio za tempo.
U jednoj fazi, Banjaja je zaostajala više od dve sekunde za vodećom dvojicom pošto je razlika između Martina i Bastijaninija fluktuirala.
Ali negde na sredini trke, Banjajin tempo je ponovo počeo da se poboljšava i on je polako počeo da se približava Martinu i Bastijaniniju.
Međutim, njegov marš se završio u 21. krugu, kada je blokirao prednji točak pri kočenju u krivini 8 i pao.
U borbi za pobedu, Martin je predvodio Bastijaninija preko linije da započne poslednji krug, a ovaj je krenuo agresivno u krivini 4.
Par je uspostavio kontakt, a Martin je bio pod soldnim prtiskom dok je Bastijanini prešao u udobno vođstvo, stigavši tako do svoje druge pobede u sezoni.
Nesreća za Banjaju unapredila je Marka Markesa na treće mesto, dok je Marko Beceki bio četvrti nakon što se kockao sa mekim zadnjim pneumatikom.
Franko Morbideli je bio peti na sestrinskom Pramac Ducatiju, a Aprilijin Maverik Vinjales šesti ispred Fabija Kvartarara.
Aleš Espargaro je osvojio osmo mesto, dok su Aleks Markes i Migel Oliveira zaokružili prvih 10.
Ðoan Mir je bio najboli vozač Honde, na 11. mestu.
Šampionat se nastavlja već za sedam dana, trkom u Indoneziji.
VOZAČI
1. Martin - 341
2. Banjaja - 317
3. Bastijanini - 282
4. M. Markes - 281
5. Binder- 165
6. Akosta - 157
7. Vinjales- 149
8. Espargaro - 127
9. A. Markes - 121
10. Di Ðanantonio - 121
PROIZVOÐAČI
1. Ducati - 500
2. KTM - 239
3. Aprilia - 234
4. Yamaha - 84
5. Honda - 42
TIMOVI
1. Ducati Lenovo - 599
2. Prima Pramac - 443
3. Gresini - 402
4. Aprilia - 276
5. Pertamina Enduro VR46 - 229
6. Red Bull KTM - 223
7. Red Bull GasGas Tech3 - 177
8. Trackhouse - 120
9. Monster Energy Yamaha - 88
10. LCR Honda - 43
11. Repsol Honda - 25