Pramac napušta Ducati, postaje Yamahin satelitski tim

MotoGP | 16:24 27.06.2024.

Pramac će napustiti Ducati i naredne sezone postati Yamahin satelitski tim, a ako je verovati dostupnim informacijama, zvanično saopštenje nas čeka ovog vikenda.

Tim će prekinuti skoro dvodecenijsku saradnju sa Ducatijem kako bi prihvatio ponudu koju je predstavila Yamaha, mogućnost koja se mesecima veoma ozbiljno pripremala.

Kako prenosi Autosport, odluka je već doneta dok će zvanično saopštenje stići ovog vikenda u Asenu, gde će se održati gran pri Holandije.

Odlukom da napusti Ducati, Pramac odustaje od dvogodišnjeg ugovora kao prvi partnerski tim proizvođača sa sedištem u Bolonji koji mu je dao pravo na dva fabrička motocikla - status koji uživa od 2020.


Ducati je stavio datum isteka obnove kao kraj 2026. godine, što je bila odluka koja je izvor nesporazuma između proizvođača i vlasnika tima Paola Kampinotija, a koja je konačno dovela do preranog raskida.

Ova vest takođe dolazi nakon odluke Ducatija da ne unapredi Horhea Martina u svoj fabrički tim 2025. godine u korist Marka Markesa, što je primoralo aktuelnog lidera šampionata da potpiše za Apriliju.


Pramac je ušao u MotoGP 2002, a 2005. se udružio sa D’Antin timom, koji je vozio Ducati.

Od tada je odnos između proizvođača i Kampinotija prolazio kroz uspone i padove, sve dok 2020. godine Pramac nije postao partnerski tim, uživajući u najboljem materijalu proizvođača.

Prošle godine su obe strane postigle dogovor da nastave zajedno 2025. i 2026. godine, pod istim uslovima i materijalom.

Ove godine, međutim, Kampinoti je otkrio rastuće interesovanje Ducatija za VR46, a proizvođač je čak ukazao na mogućnost da Pramac ustupi službeni motocik timu Valentina Rosija, što je izazvalo rat između dve strane.

Yamahin prvi izbor kada je u pitanju oporavak satelitskog tima koji je izgubio pre dve sezone bio je niko drugi do Rosijev VR46, s obzirom na istorijske veze između njih dvojice i činjenicu da je devetostruki svetski šampion sada ambasador brenda.

Ali odgovor je bio negativan i Pramac je postao "plan B".

Iako pregovori nijednog trenutka nisu prekinuti, pre velike nagrade Italije svi su znakovi sugerisali da će se nastaviti saradnja s Ducatijem.

Ali u Muđelu je odbijanje Marka Markesa da potpiše za Pramaca bio odlučujući faktor.

Ducati je postigao dogovor sa Horheom Martinom da ga odvede u fabrički tim i predložio je Pramacu da stvori drugu zvaničnu strukturu koja bi pružila utočište Markesu, ali je to bio plan koji je Španac odbio.

To je sve promenilo, Ducati je odustao od ugovora sa Martinom, potpisao je Markesa i Pramac je doneo odluku da ode.

"Bili smo 20 godina u MotoGP-u bez Markesa, možemo i bez njega sledeće sezone", rekao je Kampinoti u Muđelu.

Ovog vikenda u Asenu, iskoristivši povratak trkama i blizinu 30. juna, koji je rok za koji Pramac mora da se odrekne ugovora sa Ducatijem za 2025. i 2026. godinu bez kazne, italijanska formacija će zvanično objaviti da napušta Ducati u kraj sezone.

Yamaha će tada objaviti sporazum s novim satelitskim timom.

Tagovi: Yamaha, ducati, motogp