Zvanično: Horhe Martin prelazi u Apriliju

MotoGP | 10:08 04.06.2024.

Lider MotoGP šampionata, Horhe Martin, će naredne sezone voziti za Apriliju. Time je otvorio put Marku Markesu da postane novi timski kolega Frančesku Banjaji u fabričkom Ducati timu.

Nakon napisa da je Mark Markes oteo fabričko mesto Martinu za 2025, Aprilia je zvanično objavila da će Španac naredne sezone zameniti Aleša Espargara, koji se povlači.

Martin je potpisao "višegodišnji" ugovor sa Aprilijom, koji je brzo završen nakon konsultacija sa šefom kompanije Piaggio, Mikeleom Kolaninom.

"Horhe je ključni faktor za postizanje cilja koji svi tražimo sa velikim nestrpljenjem u Aprilia timu"
, rekao je izvršni direktor italijanske ekipe, Masimo Rivola.

Ova vest upotpunjuje dramatičan vikend za Martina na Muđelu, vozača Pramac tima od debija u premijernoj klasi, 2021, koji je sada dva puta zanemaren za fabričko mesto u Ducatiju.


Martin je bio favorit da postane novi timski kolega Frančeska Banjaje uoči vikenda u Muđelu - ali onda je Markes odbio opciju da pređe sa Gresinija na Martinov fabrički motocikl u Pramac timu.

U strahu da bi uopšte mogli da izgube šesotrukog osvajača premijerne klase, Ducati je napravio ogroman preokret i odlučio da žrtvuje Martina - i trenutnog saigrača iz Banjaje Eneu Bastianinija - kako bi zadržao Markesa.

Martin je odavno jasno stavio do znanja da neće ostati u Ducatiju kao vozač satelitskog tima, otišavši potom u naručje Aprilije.

Nije poznato da li je Martin zvanično obavešten da neće dobiti fabričko sedište u Ducatiju 2025. ili je jednostavno odbio da čeka više i preuzeo stvari u svoje ruke.

Saopštenje Martin-Aprilia je otkriveno putem kratkog video snimka na društvenim mrežama u kojem se takođe pojavljuje Espargaro, nagoveštavajući iznenadnu prirodu dogovora u poslednjem trenutku.

Mladi Španac trenutno vodi ispred dvostrukog šampiona Banjaj s 18 bodova prenosti, a ako postane prvi satelitski šampion MotoGP, mogao bi da odnese broj 1 u Apriliju sledeće sezone.

Martinov gotovo potvrđuje da će Mark Markes biti vozač fabričkog Ducati tima 2025. godine, vraćajući broj 93 u puni fabrički status koji je uživao u Repsol Hondi, nakon što je impresionirao tokom sedam nastupa na godinu dana starom GP23.

Bastijanini bi mogao da pređe u GASGAS Tech3, dok je budućnost Pramac tima s Ducatijem sada upitna i tim bi mogao da prihvati ponudu Yamahe.

Maverik Vinjales, Espargarov trenutni saigrač u Apriliji, tek treba da potpiše ugovor za 2025.

Tagovi: gasgas, aprilia, ducati, piaggio, motogp