Očekujemo MotoGP tehnologiju na novoj Yamahi R1

Strane vesti | 08:03 25.04.2019.

Aktuelna generacije Yamahe YZF-R1 je poslednjih 5 godina gotovo nepromenjena, ali to bi moglo uskoro da se promeni.

Bar ako je verovati dostupnim glasinama.

Poređenja radi, svi superbajk modeli koji se takmiče u WSBK šampionatu su u poslednjih nekoliko godina osveženi.

Da li bi Euro5 emisioni standard mogao da bude odlučujući faktor? Moguće, jer i Honda još uvek ne predstavlja narednu generaciju svog CBR1000RR Fireblade modela. Euro5 će smanjiti emisiju za oko 50% u poređenju sa aktuelnim Euro4 standardom, a tako nešto će se nesumnjivo odraziti na snagu.

Tako bi novi YZF-R1 trebalo da ima VVT, tehnologiju varijabilnog otvaranja ventila, koju već koristi BMW na S 1000 RR i Suzuki na GSX-R1000RR, a „šuška“ se i da će je imati novi Fireblade.

Što se MotoGP tehnologije na motociklu tiče, Yamaha je podnela patent za novi prenos na R1. Ukoliko se on zasta nađe na novoj generaciji, Yamaha će biti prvi proizvođač koji će tehnologiju iz „premijerne klase“ dovesti na ulicu.

Yamaha je jedan od prvih proizvođača koji u gran pri šampionatu iskoristio kontra-rotirajuću radilicu, još u eri dvotaktnih agregata. Takođe se nalazi i na aktuelnom M1 MotoGP motociklu. Ovakvo rešenje smanju efekat centrifugalne sile točkova pri većim brzinama, što motociklu olakšava manevrisanje u krivinama.

Ducati ovakvu tehnologiju koristi na Panigale V4, koji je u tekućoj sezoni WSBK šampionata nezaustavljiv.

Tagovi: Yamaha, BMW, ducati, honda, suzuki, motogp