Tokom ove nedelje vozio se superbajk test po novim pravilima za 2018. godinu. Nisu sve ekipe uzele ućešće na ovom testu ali su uglavnom sve fabričke ekipe bile prisutne.
Kawasaki je prvi prionuo na posao i testirali su specifikaciju motora po novim pravilim za 2018. godinu, pravila prema kojim će upravo Kawasaki biti najviše oštećen. To uopšte nije omelo Kawasaki da pripremi još bolju specifikaciju ZX10RR - a. Od prvog dana testa Rea i Sajks su postavljali odlična vremena i čak je Rea poslednjeg dana postavio najbrže ukupno vreme, bolje vreme čak i od najbržeg MotoGP motocikla i vozača koji je u tom trenutku bio Andrea Janone na Suzukiju! Ruku na srce Rea je najbrži krug postavio na gumama za kvalifikacije koje ne mogu da izdrže više od maksimalno dva kruga.
Džonatan Rea na Kawasakiju ZX10RR za 2018. godinu
Ducatijevi vozači Melandri i Dejvis su nekako bili ''tihi'', daleko od toga da nisu bili brzi ali čini se da je njihov rad bio usmeren na nekim drugim poljima a ne na brzim krugovima. Ducati se ove sezone poslednji put takmiči sa već pomalo ''zastarelim'' panigaleom, budući da se već par sezona takmiče sa ovim modelom.
Melandri na testu sa Panigaleom
Yamaha je bila veoma vredna na testu, Aleks Louz i Mihael Van der Mark su obrnuli mnogo krugova u toku cele nedelje postavljajući pritom prilično respektabilna vremena. Yamaha R1M sve više liči na motocikl koji bi sledeće sezone mogao da pomrsi račune Kawasakiju i Ducatiju. Još ako uzmemo u obzir da su Louz i Van der Mark sad već prilično iskusni vozači na Yamahi R1M.
Aleks Louz na Yamahi R1M
Honda je došla na stazu samo sa Leonom Kamierom koji je sa MV Aguste prešao na Hodnu. Kamier je iz dana u dan bio sve brži na Hondi CBR1000RR i dokazao tvrdnje da je izuzetno dobar vozač. Kamier je izjavio da CBR1000RR nije loš motoickl ali da je glavni problem u elektronici i da će Honda preći sa kosvortove elektronike na manjeti mareli. Honda još nije objavila ko će biti drugi vozač za sledeću sezonu.
Leon Kamier i Honda CBR1000RR
Još jedan od impresivnih vozača na ovom testu bio je Loris Baz, Baz je bio veoma brz sa obzirom da je napravio promenu sa MotoGP na superbajk motora. Iako nije vozio test svih pet dana, uspeo je u jednom danu da odveze skoro 100 krugova. Baz je izjavio da mu se BMW S1000RR veoma dopada i ako se po jutru dan poznaje trebalo bi očekivati od Baza naredne sezone dobre rezultate.
Povratnik u superbajk klasu, Loris Baz na BMW - u S1000RR
MV Agusta i njihov novi vozač Žordi Tores bili su respektabilni tokom par dana testa koliko su vozili. Tores se još privikava na MV Agustu i tek na sledećem testu ćemo videti koliko ćemo moći da očekujemo od njih.
Ako je suditi po testu stvari se polako zakuvavaju za sledeću sezonu koja se bliži svakim danom i počinje krajem februara sledeće godine trkom na stazi Filip Ajlend u Australiji.
Vremena superbajk testa po danima:
Ponedeljak:
Pozicja: Vozač: Motor: Vreme:
1 Džonatan Rea Kawasaki 1:39:650
2 Tom Sajks Kawasaki 1:40:005
3 Judžin Laverti Aprilia 1:41:183
5 Loris Baz BMW 1:41:352
6 Lorenco Savadori Aprilia 1:41:374
7 Žordi Tores MV Agusta 1:41:628
8 Leandro Merkado Kawasaki 1:42:041
Utorak:
Pozicja: Vozač: Motor: Vreme:
1 Tom Sajks Kawasaki 1:39:692
2 Loris Baz BMW 1:40:468
3 Judžin Laverti Aprilia 1:40:551
5 Žordi Tores MV Agusta 1:40:595
6 Lorenco Savadori Aprilia 1:40:841
Sreda:
Pozicja: Vozač: Motor: Vreme:
1 Tom Sajks Kawasaki 1:38:735
2 Džonatan Rea Kawasaki 1:39:650
3 Marko Melandri Ducati 1:39:715
5 Aleks Louz Yamaha 1:39:715
6 Mihael van der Mark Yamaha 1:40:573
7 Čaz Dejvis Ducati 1:40:630
8 Leon Kamier Honda 1:40:856
Četvrtak:
Pozicja: Vozač: Motor: Vreme:
1 Marko Melandri Ducati 1:39.663
2 Aleks Louz Yamaha 1:39.770
3 Leon Kamier Honda 1:39.797
4 Ćavi Fore Ducati 1:40.002
5 Mihael van der Mark Yamaha 1:40:199
Petak:
Pozicja: Vozač: Motor: Vreme:
1 Džonatan Rea Kawasaki 1:37:986
2 Tom Sajks Kawasaki 1:38:326
3 Aleks Louz Yamaha 1:38.622
4 Leon Kamier Honda 1:39.797
5 Ćavi Fore Ducati 1:39.384
6 Marko Melandri Ducati 1:39.577
7 Mihael van der Mark Yamaha 1:39.577