Da li znate da MotoGP motocikli nemaju ABS? U stvari, pomenuti sistem se ne koristi ni u kategorijama Moto2 i Moto3?
Upotreba ABS-a je zabranjena od strane svetske moto federacije (FIM). U stvari, zabranjen je i u WSBK šampionatu. S druge strane, ABS je dozvoljen na trkama izdržljivosti. Postoji nekoliko razloga za ovo, koje ćemo ovde opisati.
Kočenje treba da bude veština vozača
Mark Markes i Dani Pedrosa su eksperimentisali na sistemu još 2014. godine i pokazalo se da posebno dobro funkcioniše po vlažnom vremenu.
Međutim, FIM je doneo odluku da kočenje treba da bude ostavljeno kao i veština vozača i rezultat podešavanja odgovarajućeg tima, umesto da vozač zgrabi kočnicu i dozvoli sistemu da se pobrine za to.
Vidite koliko je daleko stigao razvoj aerodinamike za samo nekoliko kratkih godina? Došlo je do faze da vozači moraju da voze svoje motocikle onako kako im to nalažu njihove mašine, umesto da dvotočkaši njih slušaju.
Povećani put kočenja i zaustavljanja
Kočni put se može povećati, s obzirom na prirodu rada ABS sistema. Dakle, opet, teret kočenja je prebačen na vozače i njihove timove.
Sprečiti prekomerni razvoj
Iako nije sažeto rečeno, mnogi MotoGP insajderi su rekli da Dorna i FIM ne žele da fabrike razviju ABS tehnologiju do nivoa na kome ona dopunjava ili čak preuzima kočenje kao veštinu vozača. Takođe, razvoj će svakako koštati mnogo novca, što je u suprotnosti sa Dorninom željom da smanji troškove kako bi se videlo više učešća na mreži. Jedan ugljenični kočioni sistem u MotoGP već sad košta 20.000 dolara.