Karburatori i elektronsko ubrizgavanje goriva imaju isti zadatak a to je da mešaju vazduh i gorivo u određnom odnosu da bi moglo da dođe do pravilnog sagorevanja goriva.
Karburatori su staromodna analogna verzija i svi motori su ih koristili do 1980. godine kada se prvi put pojavilo elektronsko ubrizgavanje goriva. U današnje vreme, većina motocikala proizvodi se sa elektronskim ubrizgavanjem goriva. Neki skuteri i motocikli manje radne zapremine i dalje koriste karburatore zbog manje cene.
Karburator iako izgleda komplikovano u stvari je prilično jednostavan uređaj. Karburator isporčuje gorivo u cilindar pomoću vakuuma koji proizvodi klip kada se pomera naniže u cilindru. Preko dizni za vazduh i filtera gorivo dolazi u dodir sa vazduhom meša se i odlazi u cilindar.
Karburatori su u potpunosti mehanički i ne zavise od elektronike ili nekih drugih eksternih uređaja. Potpuna nezavisnot u radu je i dobra i loša. Dobra stvar je da su karburatori jednostavni za održavanje i da ih uz malo znanja i osnovnog alata možete sami popraviti u slučaju da nešto pođe po zlu.
Karburator
Loša stvar kod karburatora je to što temperatura i nadmorska visina utiče na rad motora. Na većim nadmorskim visinama potrebe motora za kiseonikom su veće a da bi motoru pružili više kiseonika morate da izvršite podešavanja karburatora.
Sa druge strane na elektronsko ubrizgavanje goriva ne utiče da li je napolju toplo ili hladno, kao i da li se vozite pored mora ili na velikoj nadmorskoj visini. Mada ne izgledaju komplikovano kao karburatori, u injektorima odrađuju isti posao kao i karburatori, s tim što je za rad injektora potrebni struja i različiti senzori.
Glavna razlika u prinicpu rada elektronskog ubrizgavanja goriva i karburatora je to što za rad injektora nije potreban vakum koji cilindri prave. Injektorima u radu pomaže pumpa za gorivo koja pravi pritisak i gura gorivo u cilindre kada god je potrebno. Sa svim svojim sofisticiranim komponentama elektronsko ubrizgavanje goriva je daleko preciznije u radu od karburatora.
Uređaj za elektronsko ubrizgavanje goriva
Zahvaljujući tehnologija koja napreduje, elektronsko ubrizgavanje goriva je izuzetno pouzdano. Još jedan razlog zbog kojeg se karburatori sve ređe koriste je i taj što više zagađuju okolinu. Ako motor duže stoji velika je verovatnoća da će gorivo ispariti iz takozvanih čašica u koje je smešteno gorivo u karburatorima zbog čege se može javiti problem pri pokretanju motora.
Negativna strana elektronskog ubrizavanja goriva je ta da ako se javi kvar u većini slučajeva mora da popravlja kvalifikovani majstor a i delovi poput pumpe za gorivo ili senzora nisu jeftini.
Ipak zbog svoje velike efikasnosti gotovo svi motori u današnje vreme dolaze na tržište sa elektronskim ubrizgavanjem goriva, razvoj tehnologije doprineo je velikoj pouzdanosti ovih uređaja te se vrlo retko dešavaju kvarovi.