Tehnički kutak

Suvo ili kvačilo potopljeno u ulju? U čemu je razlika?

Suvo ili kvačilo potopljeno u ulju? U čemu je razlika?

Uvek se vodi diskusija između onih koji su za kvačilo potopljeno u ulju i između onih koji su za suvo kvačilo. Koje je bolje? Večita je dilema, najbolje je da prosudite sami.
Tehnički kutak| 24.04.2024.
Šta je Ride-by-wire sistem i kako radi?

Šta je Ride-by-wire sistem i kako radi?

Ovaj sistem zamenjuje tradicionalno doziranje gasa na motoru koje se obavlja putem sajle direktno povezane sa karburatorom ili injektorima.
Tehnički kutak| 15.07.2023.
Radijalne i aksijalne kočnice - prednosti i razlike

Radijalne i aksijalne kočnice - prednosti i razlike

Često u današnje vreme možete čuti kako proizvođači motocikala ističu kako neki njihho model ima radijalne kočnice umesto standardnih aksijalnih koje ima gotovo svaki motocikl sa disk kočnicama. 
Tehnički kutak| 17.06.2023.
Razlika između dvotaktnog i četvorotaktnog motora

Razlika između dvotaktnog i četvorotaktnog motora

Često postavljano pitanje danas, koja je razlika između dvotaktnih i četvorotaktnih motora i zašto su dvotaktni motori u istoj zapremini jači od četvorotaktnih?
Tehnički kutak| 12.11.2020.
Razlika između karburatora i elektronskog ubrizgavanja goriva

Razlika između karburatora i elektronskog ubrizgavanja goriva

Karburatori i elektronsko ubrizgavanje goriva imaju isti zadatak a to je da mešaju vazduh i gorivo u određnom odnosu da bi moglo da dođe do pravilnog sagorevanja goriva.
Tehnički kutak| 04.03.2019.
Desmodromski sistem otvaranja i zatvaranja ventila - kako funkcioniše?

Desmodromski sistem otvaranja i zatvaranja ventila - kako funkcioniše?

Desmordromski sistem otvaranja i zatvaranja ventila nije nova stvar i postoji već gotovo sto godina. Još nije utvrđeno da li je ovaj sistem učinio Ducati poznatim ili je Ducati proslavio ovaj sistem.
Tehnički kutak| 24.02.2019.
Ride-by-wire sistem – kako radi?

Ride-by-wire sistem – kako radi?

''Ride-by-wire'' tehnologija u komercijalnoj upotrebi ugledala je svetlost dana prvi put sa modelom Yamaha R6 2006. godine. Do tada bila je rezervisana iskuljučivo za šačicu ljudi, i to uglavnom u MotoGP klasi.
Tehnički kutak| 22.02.2019.
Proklizavajuće kvačilo - kako funkcioniše?

Proklizavajuće kvačilo - kako funkcioniše?

Pre dvadeset godina proklizavajuće kvačilo, koje se od strane inženjera zvalo i limitator povrtanog obrtnog momenta, bilo je rezervisano uglavnom za trkačke motocikle. 
Tehnički kutak| 27.01.2019.
Amortizer upravljača - kako radi i zašto Vam je potreban?

Amortizer upravljača - kako radi i zašto Vam je potreban?

Amortizer (stabilizator) upravljača postao je neizostavni deo gotovo svakog motocikla. Njegova primena je krucijalna u nekim situacijama i može spasiti vozača od sigurnog pada.
Tehnički kutak| 23.01.2019.
BPF(big piston fork)prednja viljuška - kako radi i po čemu je posebna?

BPF(big piston fork)prednja viljuška - kako radi i po čemu je posebna?

Showa Big piston fork (u daljem tekstu BPF) prednja viljuška pojavila se na tržištu motocikala 2009. godine  na Kawasakiju ZX6R i Suzuki GSX-R1000 modelima. Ovaj tip viljuške posle su počeli da ugrađuju mnogi proizvođači motocikala a i…
Tehnički kutak| 31.12.2018.
Radijalne i aksijalne kočnice - razlika i prednost

Radijalne i aksijalne kočnice - razlika i prednost

Često u današnje vreme možete čuti kako proizvođači motocikala ističu kako neki njihho model ima radijalne kočnice umesto standardnih aksijalnih koje ima gotovo svaki motocikl sa disk kočnicama. 
Tehnički kutak| 23.12.2018.
Elektronski podesivo ogibljenje

Elektronski podesivo ogibljenje

Ulazak u krivinu bez problema, motor stabilan. Gas na izlasku, motor miran, oseti se granica, ogibljenje je taman kako treba. Elektronski podesiva ogibljenja nude zabavu uz bezbedniju vožnju i veliku stabilnost. Saznajte kako funkcioniše.
Tehnički kutak| 13.12.2018.
Kontrola proklizavanja. Kako radi?

Kontrola proklizavanja. Kako radi?

Gas na izlasku iz krivnie. Motor vrišti pod vama, otima se, primećujete ''rezanje'' snage. Sistem kontrole proklizavanja je na krajnjem limitu ali opet vaš motocikl koliko - toliko obuzdava i pomaže da bezbedno izađete iz krivine. Pitate se,…
Tehnički kutak| 31.10.2018.
Kako funkcioniše kvik šifter?

Kako funkcioniše kvik šifter?

Držite gas potpuno otvoren, menjate stepen prenosa nagore i sve bez da gubite na vremenu. To nije magija, to je kvik šifter (Quick Shifter). Saznajte kako to stvarno funkcioniše?
Tehnički kutak| 22.09.2018.
Hidraulično kvačilo ili kvačilo preko sajle -  Koja je razlika?

Hidraulično kvačilo ili kvačilo preko sajle - Koja je razlika?

Kada govorimo o hidrauličnom ili o kvačilu preko sajle uglavnom govorimo o sistemu preko kojeg se kvačilo aktivira.
Tehnički kutak| 17.08.2018.
Tomosovi trkački motocikli - Tomos D3

Tomosovi trkački motocikli - Tomos D3

U vreme kada je Tomos postavljao temelje svoje fabrike u Jugoslaviji su počele da se voze trke u klasi 50 ccm. Iako je Tomos tek počeo da proizvodi motocikle rešio je da uđe u svet trkanja.
Tehnički kutak| 19.07.2018.
Ovo je prvi Ducati V4 motor ikad napravljen

Ovo je prvi Ducati V4 motor ikad napravljen

Mnogo pre Panigale V4 modela Ducati je već imao jedan V4 agregat. Legendarni Ducatijev inženjer Fabio Taglioni napravio je moćni V4 agregat davne 1963. godine.
Tehnički kutak| 26.06.2018.
Pravilno formiranje akumulatora

Pravilno formiranje akumulatora

Pravilno formiranje akumulatora je izuzetno važno i ako se ne uradi pravilno može znatno skratiti vek trajanja.
Tehnički kutak| 04.05.2018.
Šta je lažni neutral i zašto se dešava na motorima?

Šta je lažni neutral i zašto se dešava na motorima?

Verovatno se svakom od nas  makar jednom dogodilo da ''promašimo'' brzinu, to jest da ubacimo u međubrzinu a da to nije pravi neutral između prve i druge brzine.
Tehnički kutak| 14.03.2018.
Prikaži još