Tehnički kutak
Suvo ili kvačilo potopljeno u ulju? U čemu je razlika?
Uvek se vodi diskusija između onih koji su za kvačilo potopljeno u ulju i između onih koji su za suvo kvačilo. Koje je bolje? Večita je dilema, najbolje je da prosudite sami.
Šta je Ride-by-wire sistem i kako radi?
Ovaj sistem zamenjuje tradicionalno doziranje gasa na motoru koje se obavlja putem sajle direktno povezane sa karburatorom ili injektorima.
Radijalne i aksijalne kočnice - prednosti i razlike
Često u današnje vreme možete čuti kako proizvođači motocikala ističu kako neki njihho model ima radijalne kočnice umesto standardnih aksijalnih koje ima gotovo svaki motocikl sa disk kočnicama.
Razlika između dvotaktnog i četvorotaktnog motora
Često postavljano pitanje danas, koja je razlika između dvotaktnih i četvorotaktnih motora i zašto su dvotaktni motori u istoj zapremini jači od četvorotaktnih?
Razlika između karburatora i elektronskog ubrizgavanja goriva
Karburatori i elektronsko ubrizgavanje goriva imaju isti zadatak a to je da mešaju vazduh i gorivo u određnom odnosu da bi moglo da dođe do pravilnog sagorevanja goriva.
Desmodromski sistem otvaranja i zatvaranja ventila - kako funkcioniše?
Desmordromski sistem otvaranja i zatvaranja ventila nije nova stvar i postoji već gotovo sto godina. Još nije utvrđeno da li je ovaj sistem učinio Ducati poznatim ili je Ducati proslavio ovaj sistem.
Ride-by-wire sistem kako radi?
''Ride-by-wire'' tehnologija u komercijalnoj upotrebi ugledala je svetlost dana prvi put sa modelom Yamaha R6 2006. godine. Do tada bila je rezervisana iskuljučivo za šačicu ljudi, i to uglavnom u MotoGP klasi.
Proklizavajuće kvačilo - kako funkcioniše?
Pre dvadeset godina proklizavajuće kvačilo, koje se od strane inženjera zvalo i limitator povrtanog obrtnog momenta, bilo je rezervisano uglavnom za trkačke motocikle.
Amortizer upravljača - kako radi i zašto Vam je potreban?
Amortizer (stabilizator) upravljača postao je neizostavni deo gotovo svakog motocikla. Njegova primena je krucijalna u nekim situacijama i može spasiti vozača od sigurnog pada.
BPF(big piston fork)prednja viljuška - kako radi i po čemu je posebna?
Showa Big piston fork (u daljem tekstu BPF) prednja viljuška pojavila se na tržištu motocikala 2009. godine na Kawasakiju ZX6R i Suzuki GSX-R1000 modelima. Ovaj tip viljuške posle su počeli da ugrađuju mnogi proizvođači motocikala a i…
Radijalne i aksijalne kočnice - razlika i prednost
Često u današnje vreme možete čuti kako proizvođači motocikala ističu kako neki njihho model ima radijalne kočnice umesto standardnih aksijalnih koje ima gotovo svaki motocikl sa disk kočnicama.
Elektronski podesivo ogibljenje
Ulazak u krivinu bez problema, motor stabilan. Gas na izlasku, motor miran, oseti se granica, ogibljenje je taman kako treba. Elektronski podesiva ogibljenja nude zabavu uz bezbedniju vožnju i veliku stabilnost. Saznajte kako funkcioniše.
Kontrola proklizavanja. Kako radi?
Gas na izlasku iz krivnie. Motor vrišti pod vama, otima se, primećujete ''rezanje'' snage. Sistem kontrole proklizavanja je na krajnjem limitu ali opet vaš motocikl koliko - toliko obuzdava i pomaže da bezbedno izađete iz krivine. Pitate se,…
Kako funkcioniše kvik šifter?
Držite gas potpuno otvoren, menjate stepen prenosa nagore i sve bez da gubite na vremenu. To nije magija, to je kvik šifter (Quick Shifter). Saznajte kako to stvarno funkcioniše?
Hidraulično kvačilo ili kvačilo preko sajle - Koja je razlika?
Kada govorimo o hidrauličnom ili o kvačilu preko sajle uglavnom govorimo o sistemu preko kojeg se kvačilo aktivira.
Tomosovi trkački motocikli - Tomos D3
U vreme kada je Tomos postavljao temelje svoje fabrike u Jugoslaviji su počele da se voze trke u klasi 50 ccm. Iako je Tomos tek počeo da proizvodi motocikle rešio je da uđe u svet trkanja.
Ovo je prvi Ducati V4 motor ikad napravljen
Mnogo pre Panigale V4 modela Ducati je već imao jedan V4 agregat. Legendarni Ducatijev inženjer Fabio Taglioni napravio je moćni V4 agregat davne 1963. godine.
Pravilno formiranje akumulatora
Pravilno formiranje akumulatora je izuzetno važno i ako se ne uradi pravilno može znatno skratiti vek trajanja.
Šta je lažni neutral i zašto se dešava na motorima?
Verovatno se svakom od nas makar jednom dogodilo da ''promašimo'' brzinu, to jest da ubacimo u međubrzinu a da to nije pravi neutral između prve i druge brzine.