Bimota i Kawasaki podižu saradnju na viši nivo

WSBK | 17:10 13.06.2024.

Bimota se od 2025. godine vraća u WSBK šampionat. Kawasaki, većinski akcionar Bimote, najavio je da će jedan od vodećih timova serije, Kawasaki Racing Team biti transformisan u Bimota by Kawasaki Racing Team. Ovo je radikalan pristup japanskog proizvođača koja se fokusirao na SBK trkačku formulu da izazove svet svojim proizvodnim motociklima. Konkurencija je postala oštrija, sa Ducatijem i BMW Motorrad-om koji su razvili pravu trkačku mašineriju koju proizvode u ograničenom broju preko svojih visoko specijalizovanih odeljenja. Čini se da Kawasaki planira da uradi isto sa Bimotom.

Bimota ima veliku tradiciju u stvaranju visoko kompetentnih šasija motocikala. Brend je zapravo krenuo od toga, kada je maestro Masimo Tamburini dizajnirao i fizički proizveo pravu sportski orijentisanu, laganu šasiju za svoj lični MV Agusta 750 Sport. Od tada, Bimota je napredovala u projektovanju i proizvodnji trkačkih i sportskih šasija koje bi doprinele izvlačenju najboljeg iz različitih pogonskih jedinica.



Tradicija izvrsnosti je i dalje prisutna, zahvaljujući znanju Pjerluiđija Markonija, jednog od vodećih ljudi kompanije. Tamo je počeo da radi pod Tamburinijevim okriljem i osmislio i doveo do pune funkcionalnosti svoj Tesi koncept. Kawasaki je kupio Bimotu 2019. godine i od tada je fabrika sa sedištem u Riminiju ponovo izgradila svoju sposobnost da generiše kako izvanredne nove koncepte, tako i lepo proizvedene sportske motocikle.

Kada se vratila u punu aktivnost uz punu finansijsku i tehničku podršku Kawasakija, Bimota je stvorila svoj model sa najjačim performansama ikada: Tesi H2, koji pokreće fantastični litarski agregat japanskog proizvođača s turbo kompresorom.

U ovoj fazi nije poznato da li će Bimota by Kawasaki Racing Team nastupati na varijanti tog najpoznatijeg modela ili će razviti model zasnovan na klasičnijoj šasiji. Ali to je manje relevantno od osnovne činjenice da se Bimota vraća u WSBK sa Kawasaki Racing timom i da će voziti motocikl koji pokretati Ninja ZX-10RR motor, ali sastavljen i završen na montažnoj traci u Riminiju, a ne u prefekturi Hjogo. Ono što je sigurno je da će to biti proizvodni model koji će biti u potpunosti dostupan preko Bimota i Kawasaki mreže dilera i rigorozno u skladu sa pravilima WSBK-a.

Poslednji nastup Bimote u WSBK bio je 2000, kada je pokojni Antoni Gober vodio svoj SB8 do pobede na rundi na Filip Ajlendu.

Tagovi: agusta, BMW, ducati, kawasaki