Novi KTM 1390 Super Duke R je potpuno ’’lud’’

Noviteti | 11:58 30.11.2023.

Možete li da verujete da je Duke već 30 godina na tržištu? Naredne godine ćemo obeležiti ovaj jubilej, a moramo priznati, da je to bila uzbudljiiva vožnja.

Nema boljeg načina da se ovako nešto proslavi od najluđe verzije ovog motocikla dosad lansirane.

Brojke ne lažu, KTM 1390 Super Duke R je najluđi ikada - sa motorom od 1.350 kubika koji proizvodi 190 KS na 10.000 o/min i 145 Nm obrtnog momenta na 8.000 o/min.

Novi Super Duke R ima neka prilično preteća ažuriranja, kao što je potpuno nova LED jedinica farova koja je 700 grama lakša nego ranije, novi spojleri za rezervoar i krila. Tu je i novi poklopac podrama koji eliminiše kočiono svetlo zbog čega dizajn izgleda još oštrije.



Ovo zajedno sa niskim profilom i kompaktnom šasijom čini da Super Duke R izgleda mišićavije i agresivnije. KTM kaže da je poboljšao stav 1390 Super Duke R smanjenjem visine.

Usisnik vazduha i vazdušna kutija su takođe redizajnirani sa povećanjem rezervoara za gorivo na 17,5 litara, što je povećanje od 1,5 litara u odnosu na prethodnu verziju. KTM kaže da ovaj veći rezervoar za gorivo daje Super Duke R mogući domet od 300 km.



LC8 motor je takođe ažuriran, sa povećanim otvorom na 110 mm kako bi se postigla ukupna zapremina od 1.350 kubika. Ova ažuriranja pružaju više snage i obrtnog momenta i omogućavaju ažurirano mapiranje goriva kako bi se ispunili Euro 5+ propisi o emisiji izduvnih gasova.

Tu je novi WP Apex amortizer koji je potpuno podesiv za prilagođavanje malih i velikih brzina, sa podešavanjem odskoka i predopterećenja bez alata. Tu je i nova 48-milimetarska WP Apex Open Cartridge viljuška sa podeljenom funkcijom.



Međutim, na Super Duke R Evo, upravljanje ogibljenjem je podignuto na drugačiji nivo sa najnovijom generacijom WP poluaktivnom tehnologijm (SAT). KTM navodi da je po sredi najnapredniji sistem vešanja na tržištu. SAT ima elektronski kontrolisane magnetne ventile za promenljivo prigušenje, pružajući širi opseg podesivosti - od veoma udobne do krutosti spremne za stazu.

Iza kulisa radi kontrolna jedinica suspenzije (SCU) koja prilagođava stope prigušenja preko magnetnih ventila u realnom vremenu. Čita površinu puta i stil vozača kako bi automatski podesio vešanje tokom vožnje.



I Super Duke R i Super Duke R Evo takođe imaju nove režime vožnje - Performance i Track, zajedno sa tajmerom kruga i statistikom telemetrije. KTM takođe nudi opcionu kontrolu motornih kočnica i ažurirani Suspension Pro modul.

Kao i obično, KTM takođe ima čitav niz specijalno razvijenih Powerparts i KTM PowerWear delova.

Tagovi: ktm