Šta kažete na ovu turbo Yamahu s 230 KS?

Prerađeni motocikli | 13:50 27.02.2024.

Ima vozača koji se žale da njihov motocikl nije dovoljno snažan. Šta uraditi u tom slučaju? Ubacivanje klipa sa velikim otvorom, većih ubrizgivača, zamena fabričkog izduva za novu jedinicu, kao i trkačka jedinica za kontrolu rada motora (ECU) su neki od poteza koji mogu doneti željeno poboljšanje.

Jedan metod koji se danas prilično zanemaruje je turbo komplet, poput onog koji je dobila ova Yamaha MT-10.

Standardni MT-10 na raspolaganju ima solidnih 158 KS. Hajde da vidimo šta su momci iz australijske radionice Purpose Built Motor izvukli iz oveog dvotočkaša.

Počeli su pričvršćivanjem turbo kompleta na standardni MT-10 motor koji ima odnos kompresije 12:1, sa pritiskom prednapona od 7 psi. Međutim, otkrili su znake pregrevanja i prekomernog naprezanja na klipovima kada su rastavljali motor. Zašto? Turbo se jednostavno ne pokreće s odnosom kompresije od 12:1! Na kraju su ga vratili na 9,5:1 koristeći CP-Carillo klipove radi veće pouzdanosti.

 



Takođe su zamolili stručnjaka da napravi prilagođeni međuhladnjak, da ohladi pojačani vazduh pre nego što uđe u motor. Ovo stvara dve prednosti: hladnije punjenje (mešavina goriva/vazduha) je gušće i sadrži više molekula kiseonika i čuva motor od pregrevanja. Iza tog međuhladnjaka se nalaze dva ventilatora, jedan veliki i drugi manji, koji vozač može uključiti ili isključiti po potrebi.

Kad smo kod kiseonika, odvođenje vazduha iz vazdušne kutije neće biti dovoljno, pa su momci postavili usis sa DNK filterom tačno iznad turbo kompresora. Nalazi se ispod vozača, između zadnje viljuše i donje strane zadnjeg sedišta.

 



Izduvni sistem je, naravno, prilagođen, sa turbo ventilom koji je postavljen spolja. Glavne izduvne cevi vode od turbo radnog kola do prigušivača.

Purpose Built Motor je takođe ugradio dužu zadnju viljušku da drži prednji kraj spuštenim-

Šta se sve ovim postiže? Testovi na dinamometru su pokazali 230 KS, radeći na 10 psi turbo pritiska.

 

Tagovi: Yamaha