Bimota se vraća u WSBK šampionat 2025. godine. Kompanija je to otkrila u nedavnom saopštenju objavljenom na svom zvaničnom sajtu.
To je takođe predstavlja povratak korenima za legendarni italijanski brend. Bimota je stekla slavu izradom izvanredne šasije u koju je stavljen agregat sa savremenih motocikala. Dakle, u ovom slučaju, ram će biti Bimota, u kojem se nalazi "srce" Kawasaki Ninja ZX-10RR modela. Da podsetimo, motor s H2 je zabranjen u WSBK, jer pravila dozvoljavaju samo motore sa prirodnim usisavanjem.
Kawasaki je kupio 49,9% udela u Bimoti još 2019, a iste godine, na EICMA sajmu, debitovao je Bimota Tesi H2.
Ubrzo su usledili KB4 sportski motocikl, KB4 RC nejked i Tera sport-turer.
Tim nije otkrio svoju postavu vozača, ali znamo da će ga voditi Kawasaki Racing Team (KRT). Ima smisla iskoristiti Kawasakijevo višestruko pobedničko iskustvo da bi se Bimotin brend brzo vratio na staze uspeha.
Još jedna primamljiva mogućnost je da će Kawasaki iskoristiti Bimotu da dalje razvije upravljanje i performanse svog ZX-10RR, kako bi povratio titulu u WSBK.
Ime Bimota je kombinacija imena njenih osnivača, a to su Valerio Bjanki, Ðuzepe Mori i Masimo Tamburini (BIanchi-MOri-TAmburini). Da, veliki Tamburini koji je dizajnirao Ducati 916 i originalni MV Agusta F4.
Kompanija je izgradila okvire oko nekih moćnih motora kako bi u potpunosti realizovala svoj puni potencijal, koristeći jedinica proizvođača kakvi su Ducati, Suzuki, BMW, Kawasaki i Yamaha.
Najveći uspeh u WSBK-u je došao 1988, kada je izvesni Davide Tardoci (na slici) je odveo YB4 EI do sedam pobeda u sezoni. Ako vam ime zvuči poznato, to je zato što je Tardoci aktuelni menadžer fabričkog Ducati MotoGP tima.