CFMOTO radi na novom rednom trocilindarskom agregatu

Strane vesti | 17:24 25.04.2023.

Nedavno objavljena patentna dokumenta su otkrila da kineski CFMOTO radi na V4 motoru zapremine 1000 kubika, koji će imati preko 200 KS na raspolaganju. Sada, nova patentna prijava pokazuje da kompanija takođe razvija i redni trocilindarski agregat od oko 675 kubika.

To je zanimljiv potez, koji pokazuje da je uprkos bliskim vezama sa KTM-om i široko rasprostranjenom uverenju u velikom delu industrije da motori sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) ulaze u svoju "završnu fazu". CFMOTO ovim pokazuje da je ipak zainteresovan za stvaranje sopstvenih jedinica u širokom spektru kapaciteta i arhitekture. Takođe nagoveštava da za SUS agregate još uvek postoji budućnost.

CFMOTO i šira kineska industrija motocikala već imaju veliko iskustvo sa motociklima na baterije - da ne spominjemo ogromne kapacitete za proizvodnju baterija na svom pragu ali ipak još uvek ulažu razvojne resurse u tradicionalne benzinske agregate.

Sam agregat ima nešto duži hod i uži otvor od starog Triumph trocilindarskog motora od 675 kubika, koji je koristio otvor od 74 mm i hod od 52,3 mm, dok MV Agustin trocilindarski motor od 675 kubika ima otvor od 79 mm i hod od 45,9 mm.



To sugeriše da je CFMOTO jedinica više fokusirana na obrtni moment niskog do srednjeg opsega, a manje na potpune obrtaje i maksimalnu snagu. Međutim, baš kao što su i MV Agusta i Triumph podesili svoje motore kako bi ih pogurali ka 800 kubika, CFMOTO bi lako mogao da promeni prečnik i hod da bi dao dodatnu zapreminu i performanse ako je potrebno.

Dizajn jasno pokazuje da motor ima balansno vratilo montirano napred, kao što je norma za jedinice s ovakvom arhitekturom, a čini se da se pumpa za vodu pokreće sa iste osovine. Motor je uparen sa konvencionalnim šestostepenim menjačem ali sama prijava patenta je fokusirana na prilično obične detalje pogona pumpe za ulje, tako da ne otkriva mnogo informacija. Crteži koji prate patent, međutim, uključuju slike bregastih vratila i ventila, potvrđujući da je u pitanju trostruka osovina sa 12 ventila i dve bregaste osovine sa lančanim pogonom.

Poslednjih meseci videli smo ekspanziju velikih, višecilindarskih motora Kineskih proizvođača. S obzirom na to da većinu prodaje dvotočkaša u Kini čine električni skuteri, a kineska vlada podržava razvoj električnih vozila u nastojanju da osigura poziciju na čelu globalne industrije koja proizvodi takve mašine, interesantno je videti toliki razvoj SUS motora.

Tagovi: agusta, cfmoto, ktm, triumph