Japanska velika četvorka zajedno razvija vodonične agregate

Strane vesti | 09:56 19.05.2023.

Japanska velika četvorka proizvođača motocikala, (Honda, Kawasaki, Suzuki i Yamaha) je pre neki dan objavila važno saopštenje.

Oni su predstavili svoje zajednički projekat pod nazivom HySE (Hidrogen Small Mobility and Engine Technology) tokom konferencije za štampu održane u Tokiju.

HySE ima i dva specijalna člana. To su Kawasaki Heavy Industries Limited i Toyota Motor Corporation kao posebne članove, s obzirom na njihov individualni napredak u ovoj oblasti. Ova raznolika grupa će okupiti stručnjake iz različitih oblasti kako bi pokrenula inovacije kada je reč o vodoničnim agregatima.

Novoformirana organizacija je istakla tri primarne oblasti fokusa za istraživanje i razvoj, pri čemu su svakoj kompaniji dodeljene specifične odgovornosti. Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki će zajedno istraživati motore na vodonik. Yamaha će se koncentrisati na proučavanje sistema za dopunu vodonikom, dok će Kawasaki istraživati sistem za snabdevanje gorivom.



Istraživački napori će biti raspoređeni među kompanijama. Honda će preuzeti vodeću ulogu u razvoju zasnovanom na modelima, Suzuki će sprovesti studiju o funkcionalnosti i performansama, a Yamaha i Kawasaki će sprovesti praktična istraživanja kako bi procenili funkcionalnost i pouzdanost motora na vodonik u stvarnom svetu.

Pored istraživanja motora, Yamaha će istražiti uslove za razvoj sistema za dopunjavanje vodonika i rezervoara za mala vozila. Kawasaki će se fokusirati na proučavanje pomoćne opreme neophodne za sisteme za snabdevanje gorivom i rezervoare za distribuciju, kao i opremu između rezervoara za gorivo i injektora na vozilima na vodonik.

Saradnja među ovim glavnim igračima je ključna jer se bave izazovima dekarbonizacije. Dok su električna vozila napredovala u smanjenju emisije ugljenika, određeni sektori se suočavaju sa poteškoćama u ovoj tranziciji. Da bi se postigla održiva budućnost, potrebno je više zajedničkih ideja, istraživanja i razvnojnog procesa.



Čisti vodonik, takođe poznat kao zeleni vodonik, obećava, ali je u prošlosti bio skup za proizvodnju. Implementacija poreskih kredita za vodonik mogla bi podstaći kompanije da ulažu u razvoj čistog vodonika. Međutim, efikasnost ovih podsticaja zavisiće od smernica koje su uspostavili Ministarstvo energetike SAD i Služba za unutrašnje prihode SAD, obezbeđujući odgovornost za emisije tokom celog procesa proizvodnje.

Rezultati istraživanja i razvoja se željno očekuju, a mi ćemo vas obaveštavati o najnovijim dostignućima ovog uzbudljivog poduhvata.

Tagovi: Yamaha, honda, kawasaki, suzuki