MV Agusta ponovo u teškoj situaciji

Strane vesti | 10:52 18.03.2024.

Čini se da je MV Agusta (ponovo) u teškoj situaciji jer nastavljaju da se bore sa finansijama. Tokom prošle godine, italijanska kompanija je prodala svega 1.823 motocikla.

2018. godine su prodali 2.748 jedinica pre nego što je godinu kasnije grupacija Black Ocean iz Rusije preuzela kontrolu. Njihovoj investiciji je bilo potrebno restrukturiranje, uz obećanje da će ostvariti prodaju od 10.000 za 2-3 godine nakon toga. Nažalost, planovi su propali zbog pandemije virusa korona.

Ipak, prodaja u 2020, 2021. i 2022. pala je ispod planiranog cilja uprkos oporavku globalnog tržišta motocikala nakon ukidanja karantina. U svakom slučaju, 2022. je bilo skoro 3.000 prodatih primeraka, ali to je bilo manje od 50% prodaje u 2015.

KTM Grupa je kupila 25% vlasničkog udela MV Aguste 2023. godine, preuzevši brigu o dve strateške oblasti - kupovini i distribuciji. KTM je želeo da brend stavi pod svoje okrilje, ali izvršni direktor MV Aguste, Timur Sardarov, se žestoko opirao, uključivši oštro formulisane izjave za štampu.

Investicija austrijskog giganta dala je MV sredstva za proširenje svojih proizvodnih kapaciteta, i zaista, nova linija za proizvodnju 1.000 jedinica dnevno je postavljena krajem 2023.

Ipak, prodali su samo gore pomenutih 1.823 jedinica, što predstavlja nagli pad od 42,5% u odnosu na prethodnu godinu.

MV Agusta se udružila sa Loncinom 2019. godine sa pretpostavkom da napravi pristupačnije motocikle od 350 do 500 kubika za azijsko tržište, ali se više ne pominje ovaj plan.


Umesto toga, MV se udružio sa kineskim gigantom QJ Motor 2020. Zaista, avanturistički modeli Lucky Explorer 5.5 i Lucky Explorer 9.5 su debitovali na EICMA sajmu sledeće godine. Takođe su lansirali Lucky Explorer 9.5 Orioli ove godine, koji predstavlja luksuznu verziju pomenutog motocikla.

Treba reći da je brend MV Agusta, iako legendaran, mnogo puta menjao vlasnika i činilo se da niko nije mogao da mu pomogne. Tu su bili Cagiva (1991), Proton (2001), Harley-Davidson (2009) i na kraju Black Ocean Group (25% u 2016, puno vlasništvo u 2019).


Čini se da MV šteti sebi time što proizvodi ultra-ograničene, dakle ultraskupe motocikle poput Superveloce 98 Edizione Limitata koji ciljaju izuzetno ograničenu publiku.

Ali to je MV Agusta. Njihovi poslovni podvizi su legendarni kao i njihova dostignuća na trkačkim stazama.

Tagovi: agusta, ktm, Loncin, harley