Vrednost Vespe procenjena na preko milijardu evra

Strane vesti | 13:47 08.12.2023.

Vrednost Vespe je procenjena na više od milijardu evra nakon studije koju je naručila matična kompanija, Piaggio Grupa.

U stvari, procena vrednosti renomiranog brenda zapravo premašuje milijardu, pošto je zvanična cifra 1.1 miliona evra.

Studiju koja je došla do ove cifre naručila je Vespina matična kompanija, Piaggio Grupa, a sprovela agencija Interbrand.

"U određivanju finansijske vrednosti brenda Vespa", stoji u saopštenju, "Interbrand je koristio dokazane tehnike vrednovanja brenda, uključujući finansijsku analizu sa primarnim i kvantitativnim podacima prikupljenim putem globalnog istraživanja tržišta, sprovedenog na Vespinim ključnim tržištima (Italija, Francuska, Nemačka, Španija, SAD, Vijetnam, Tajland, Indonezija, Kina i Indija)."

Studija je otkrila da su nedavna partnerstva Vespe sa svetskim brendovima kao što su Disney Pixar na filmu "Luka",  i Dior, kao i specijalno Mickey Maus izdanje Primavere, pomogli da se učvrsti Vespina pozicija kao globalne ikone. "Izveštaj potvrđuje da je Vespa globalno percipiran [kao] više od običnog skutera."

Manfredi Rika, Interbrandov globalni strateški direktor, rekao je: "Izraz 'kultni' se često previše koristi, ali zaista ne postoji drugi način da se definiše ovaj brend."

"Vespa je brend nasleđa, koji se ipak se stalno razvija; suštinski je italijanski, a opet globalno voljen; to je premijum brend, koji je opet inkluzivan. Naš rad na procenjivanju ne samo da u brojkama prikazuje uspeh ovog željenog i traženog brenda - on takođe pokazuje kako Vespa može da označi slobodu i život u životu daleko izvan granica mobilnosti i u nove arene. Kalibar i uspeh partnerstava brenda govore sami za sebe."

Tagovi: vespa, piaggio