Elektronski podesivo ogibljenje

Tehnički kutak | 12:42 13.12.2018.

Ulazak u krivinu bez problema, motor stabilan. Gas na izlasku, motor miran, oseti se granica, ogibljenje je taman kako treba. Elektronski podesiva ogibljenja nude zabavu uz bezbedniju vožnju i veliku stabilnost. Saznajte kako funkcioniše.

 

 

Elektronsko ogibljene danas dolazi u dve varijante. Postoji osnovno elektronski podesivo ogibljenje koje možete podešavati na dugme koje utiče na predoptrećenje i tvrdoću prednje viljuške i zadnjeg amortizera, i postoji u današnje vreme poluaktivni, polupodesivi sistem koji automatski fino podešava u toku vožnje predoptrećenje da bi se bolje prilagodavalo podlozi i manevrima u toku vožnje.

 

 

Da bi Vam bilo jasnije same razlike izmedu ova dva ogibljenja prvo ćemo Vam pojasniti i jednu i drugu varijantu.
 
 
Elektronski prilagodljivo ogibljenje (electronically adjustable suspension) se jednostavno podešava u toku vožnje ili dok je motor u mestu jednostavnim pritiskom na dugmiće na kontrolnoj tabli ili ručici. Na ovaj način je zamenjeno ručno štelovanje zadnjeg amortizera ili prednje viljuške jednostavnim klikom na dugmiće i odabiranje stepena opterećenja opruge. Obično postoje opcije podešavanja kao što su komforna ili mekana, normalna ili stanardna i sport ili tvrda verzija. Neki sistemi automatski podešavaju i predopterećenje i poniranje motocikla, dok je kod drugih razdvojeno.
 
 
U novije vreme tu je poluaktivno ogibljenje ( semi active suspension) koje se skoro može nazvati savršeno. Poluaktivno ogibljenje ima elektronsku kontrolu zadnjeg amortizera i prednje viljuške, to jest priitiska u njima i pritiska opruga. Vozač odabira osnovnu mapu podešavanja koja se nudi i pomoću nje kontrolna jedinica u toku vožnje sama podešava pritiske u zavnisnosti od povratnih informacija koje se dobija sa raznih senzora, sistem objedinjuje podatke kontrole proklizavanja, zatim od ABS sistema, brzinu okretanja prednjeg i zadnjeg točka i objedinjujući sve te podatke određuje pritisak i opterećenje samih opruga u viljušci i zadnjem amortizeru. Promene koje ovaj sistem izvršava od trenutka dobijanja informacije do reagovanja je oko 10 milisekundi! 
 
alt
 
Kada recimo u toku vožnje pritisnete prednju kočnicu sistem povećava kompresiju u prednjoj viljušci da bi umanjilo poniranje prednjeg kraja. Kada uletite u rupu ili neravninu kontrolna jedinica automatski smanjuje kompresiju da bi dozvolila točkovima da se više pomeraju i ublaže neravninu.
 
 
Poluaktivno ogibljenje je jako dobra stvar, poboljšava svaki aspekt vožnje i pomaže i vozaču i suvozaću da više uživaju u vožnji. Pomoću ovog sistema uveliko se poboljšavaju performanse motocikla, kočenje, kotnrola proklizavanja i stabilnost u krivinama.
 
Tagovi: