Kvartararo ili Yamaha - ko je kriv za gubitak titule?

MotoGP | 11:01 28.10.2022.

Fabio Kvartararo bi mogao da ispiše istoriju na trci u Valeniji. Naime, ukoliko Francuz ne preokrene Banjajino vođstvo od 23 poena, prokockaće najveću prednost koju je jedan vozač imao u periodu nakon letnje pauze.

Pred trku u Asenu, vozač Yamahe je imao čak 91 poen više od Banjaje. Veliku ulogu u gubitku takvog vođstva su odigrale individualne greške.

Kvartararov pad je počeo upravo na "Katedrali" u Asenu, gde je udario u Aleša Espargara.

Nakon nula poena u Holandiji, ostao je aktuelni šampion bez bodova i u Aragonu. Usledila je najlošija njegova trkau 2022, na Tajlandu. S četvrtog mesta je pao na 17. u prvom krugu, a na istoj poziciji je prošao kroz cilj. Ruku na srce, i u Aragonu i na Buriramu, problem je prouzrokovao loš pritisak u pneumaticima.

Stekao je prednost na Motegiju, gde Banjaja nije osvojio nijedan poen, ali je na Filip Ajlendu opet ostao bez bodova. S druge strane, Italijan je nastup u Australiji završio na podijumu.

Tada je prvi put još od runde u Portugalu ostao bez vođstva u generalnom plasmanu.

Kad se podvuče crta, ko je više kriv za ovakav rezultat - Kvartararo ili Yamaha?

Yamaha je celokupnu sezonu zaostajala za svojim rivalima (Ducati, Aprilia) u smislu brzine. Kvartararo je jedini vozač na mašinama japanske kompanije koji je u 2022. osvojio pol poziciju, pobedio i završio trku među pet najboljih. Franko Morbideli je samo jednom, u Indoneziji, uspeo da se plasira u top 10.

Imajući u vidu celokupan paket koji je Kvartararo imao na raspolaganju, možemo reći da je drugo mesto bolji rezultat od prošlogodišnje titule.

Na Sepangu je pokazao odlične sposobnosti, sprečivši Banjaju da već u Maleziji proslavi osvajanje titule. Pokazao je zašto je još uvek vladajući šampion. Pitanje je da li bi neko drugi s ovakvom mašinom mogao da se bori za titulu. Mada je 91 poen stvarno velika bodovna prednost.

Imaće Yamaha dosta materijala za razmišljanje.

Tagovi: Yamaha, aprilia