MotoGP potvrdio nova tehnička pravila od 2027.

MotoGP | 15:40 07.05.2024.

MotoGP će predstaviti nove motocikle od 2027. godine, sa novim propisima postavljenim kako bi sport učinio sigurnijim, održivijim i još spektakularnijim.

Nove mašine će biti relevantnije za puteve i efikasnije, pokretaće globalnu održivost, a dizajnirane su da stvore još bolje trke i još više preticanja.

Od 2027. zapremina motora će biti smanjena sa 1000 na 850 kubika. Ovo će smanjiti maksimalnu brzinu, čineći sport bezbednijim i povećati kilometražu, čineći ga efikasnijim i održivijim.

Prečnik cilindra će se smanjiti sa 81 na 75 milimetara, što će takođe ograničiti performanse. Ovo čini motore relevantnijim za put, istovremeno osiguravajući da zadrže karakteristike koje MotoGP čine spektakularnim.

Da bi sport bio još efikasniji, smanjiće se i maksimalan broj agregata dozvoljen za svakog vozača u sezoni, sa sedam na šest.

Gorivo

Kao što je već najavljeno, MotoGP će se trkati sa 100% održivim gorivom od 2027. godine - što je povećanje s minimalnih 40%, propisanih od ove sezone.

Kao deo novih propisa, smanjiće se i kapacitet rezervoara za gorivo, sa 22 na 20 litara, a vozačima će biti dozvoljeno da koriste 11 litara tokom sprint trke.

Aerodinamika

Aerodinamika će biti smanjena i strože kontrolisana od 2027. godine, s ciljem da se njeni negativni efekti minimiziraju. Širina gornjeg dela prednjeg oklopa biće 50 mm uža, a nos će biti pomeren za 50 mm, smanjujući efekat aerodinamike na mestima gde je to važno, na pravcu i mestima koja zahtevaju kočenje. Ovo će stvoriti još bliže trke, s još više preticanja.

Aerodinamički delovi na zadnjem delu motocikla biće deo homologacije od 2027. godine, a timovima će biti dozvoljeno da ih ažuriraju samo jednom u sezoni kako bi kontrolisali troškove.

GPS podaci

Da bi takmičenje bilo što izjednačenjie, GPS podaci vozača biće dostupni svim timovima nakon svake sesije. Pružanje podataka svim takmičarima nudi bolje mogućnosti za napredak timovima i vozačima sa slabijim performansama, i to po kontrolisanoj ceni. Pristup ovom nizu podataka će pomoći da sport bude bezbedniji.

Koncesije

Sadašnji sistem koncesija, uveden na kraju sezone 2023, nastaviće se - ali kada novi tehnički propisi stupe na snagu 2027. godine, svi proizvođači će početi sezonu u rangu B. Oni će zatim biti ponovo procenjeni sredinom sezone, u leto 2027. i moći će da promene rangiranje naviše ili naniže za više ili manje ustupaka. Ovaj reaktivni sistem znači da se performanse proizvođača uzimaju u obzir od prvog dana, održavajući rezultate na stazi što je bliže moguće kako nova era počinje.

Minimalna težina

Minimalna težina motocikala u MotoGP klasi biće 153 kg.

Tagovi: motogp