MotoGP test Sepang, prvi dan - Rosi brz, Markez tek sedmi

MotoGP | 00:06 29.01.2018.
Posle dugačke pauze koja je počela još od testa u Valensiji svi MotoGP vozači i timovi konačno su se okupili za prvi zvanični MotoGP test u 2018. godini.
 
 
Prvi dan testa završen, iz intervijua koje su vozači dali posle završenog prvog dana testa su pozitivni. Gotovo je neverovatno da su bukvalno svi fabrički vozači svih ekipa prezadovoljni motorima za ovu sezonu.
 
 
Prvi u redu od vozača koji nije mogao da sakrije oduševljenje je Valentino Rosi, na početku testa počela je kiša i Rosi je prvi od vozača izašao na stazu da bi video kako se nova Yamaha M1 ponaša na kiši jer je prošle godine upravo po kiši imao najviše problema. Rosi je imao najbolje vreme na testu do pred sam kraj testa kada je pao na šestu poziciju, za medije je Rosi izjavio da je mu se nova šasija veoma sviđa. Radi se o evoluciji šasije iz 2016. godine. Takođe Rosi i Vinjales su dosta vremena proveli testirajući dva agregata da bi dobili više ubrzanja, agregati imaju dobar potencijal i M1 je bila veoma brza na pravcu.
 
 
Rossi
 
 
Vinjales je test završio na 13. poziciji mada to ne bi trebalo ništa da znači jer se Vinjales više fokusirao na razvoj šasije i agregata. Vinjales je ceo dan vrteo krugove na gumama za trku da bi ispeglali problem iz prošle godine sa trošenjem kruga već posle 10 krugova.
 
 
Vinjales
 
 
Zarko je imao u garaži dve Yamahe M1, jedna od te dve je bila M1 iz prošle godine na kojoj su se i Rosi i Vinjales patili. Međutim prošlogodišnja M1 u Zarkovim rukama uopšte nema problema sa trošenjem zadnje gume, jedini problem sa kojim se Zarko suočio je taj što ne može da postavi brz kvalifikacioni krug.
 
 
Vozači Ducatija Horhe Lorenco i Andrea Doviciozo takođe nisu uspeli da sakriju oduševljenje novog Ducati Desmosedići GP18 motocikla. Doviciozo je odvezao drugo najbolje vreme dok je Lorenco bio treće. Razlika između njih dvojice iznosila je samo 0,032 dela sekunde. Na četvrom mesu je bio još jedan Ducati u rukama Petrući dok je na petom mestu bio Džek Miler smestivši tako čak četiri Ducatija u prvih pet pozicija! 
Ducati testira novu šasiju, zadnju viljušku koja je sad smeštena nešto višlje nego što je bio slučaj na GP17 modelu, rezervoar za gorivo je pomeren napred radi centralizacije mase.
 
 
 
 
 
Na prvom mestu našla se fabrička Honda ali ona u rukama Dani Pedrose, Pedrosa je završio test na prvoj poziciji čak 0,3 sekunde brži od Dovicioza. Markez je zavšio prvi dan testa na sedmoj poziciji 0,863 sekunde iz timskog kolege. Honda je nastavila da razvija elektroniku i novi aerodinamični paket sa izraženim krilcima.
 
 
Pedrosa
 
 
Kračlou na ovom testu ispred sebe radi bitan posao za Hondu, u garaži LCR ekipe stoje čak tri fabričke Honde spremne za Kračloua. Sam Kraćlou je izuzetno zadovoljan motociklom za ovu sezonu i kaže da se dugo nije osećao tako dobro na motoru.
 
 
KTM je na test doneo mnoštvo novih delova, oklopi su drugačiji i zadnja viljuška je promenjena. Pol Espargaro je postavio deseto najbolje vreme dok je Bredli Smit bio nešto lošiji i postavio je 17 najbrže vreme.
 
 
Aprilia je nastavila sa razvojem aerodinamike i agregata, po rečima menadžera ekipe ova Aprilia je 70% spremna za novu sezonu. Očekuje se još novih delova za test na Buriramu i Kataru.
 
 
Suzukijevi vozači su prvi dan iskoristili za pronalaženje osećaja na motoru i prikupljanje informacije sa staze dok će sutra nastaviti sa normalnim rasporedom testiranja novih delova. Aleks Rins je postavio zadovoljavajuće vreme samo 1.2 sekunde sporije od Pedrose dok je Janone bio sporiji 1,6 sekundi u odnosu na Pedrosu.
 
 
Novajlije Tomas Luti, Franko Morbideli , Ćavi Simeon i Takaaki Nakagami  koriste svaki trenutak da se priviknu na MotoGP motocikl. Lutiju je ovo prva vožnja na MotoGP motoru jer je prethodne testove propustio zbog povrede.
 
 
Nakagami
 
 
Test na Sepangu će trajati još dva dana, drugi dan bi po pravilu trebalo da bude najzanimljiviji jer će timovi želeti što više informacija sa ovog testa. 
 
 
Vremena sa prvog dana testa na Sepangu:
 
 
Rezultati
Tagovi: Yamaha, aprilia, ducati, honda, ktm, markez, suzuki, motogp