Valentino Rosi otkrio kako izgleda život u ’’penziji’’

MotoGP | 17:20 12.08.2024.

Devetostruki svetski šampion, Valentino Rosi, je skoro tri godine u MotoGP penziji, a iako je i dalje uključen u trke, kaže da je došlo do promena u njegovom životu otkako se povukao sa vrhunskog nivoa moto trka.

Rosi se takmičio u gran pri šampionatu od 1996. do 2021. godine, a tokom karijere od 26 sezona je osvojio 115 trka, 235 podijuma i devet titula. Krajem 2021. otišao je da nastavi karijeru u automobilskim trkama, nakon što je odlučio da više ne može da se bori za podijume i pobede u najjačoj klasi.

U tri godine od tada, Rosi je pobedio u dve trke u seriji GT World Challenge Europe, postao fabrički vozač BMW GT3, završio na podijumu u FIA svetskom šampionatu u izdržljivosti i predvodio je LMGT3 klasu u Le Manu.

U isto vreme, njegova VR46 akademija je osvojila svoju prvu i drugu MotoGP titulu sa Frančeskom Banjajom, a njegov VR46 tim ostvario je tri pobede u premijernoj klasi, sve zahvaljujući Marku Becekiju, jedan MotoGP sprint, takođe zahvaljujući Becekiju. Nnedavno je imenovan za zvanični Ducati satelitski tim u MotoGP-u od 2025. godine, a Fabio Di Ðanantonio će naredne sezone voziti GP25 s fabričkim specifikacijama.

Doktor je pre dve godine prvi put postao otac, a on i njegova partnerka Frančeska čekaju drugo dete.

Iako je Rosi očigledno i dalje veoma uključen u trke, sada 45-godišnji Italijan insistira da mu se život promenio u poređenju sa danima kada se takmičio na najvišem nivou.

"Kada sam prestao sa MotoGP-om, moj mentalitet se malo promenio", rekao je Rosi za TNT Sports.

"Osećate manji pritisak i počinjete da shvatate neke stvari na drugačiji način u poređenju sa onim kada ste bili vozač."

"Kada ste vozač, uvek ste veoma koncentrisani na neku vrstu ’mehura’, a ostalo razumete malo manje jer ste uvek fokusirani samo na trke."

"Život je uvek za to. Sigurno imate druge stvari da uradite,, ali uvek ste tu, uvek ste u mašini da pokušate da razumete kako da idete brže i sve ostalo."

Pošto se povukao iz MotoGP-a u novembru 2021. godine, Rosija sada deli znatno vreme od njegove GP karijere.

"Sada sam opušteniji", rekao je, "ali osim toga, život se ne menja mnogo: imam mnogo stvari da uradim, jer radimo veoma naporno za tim, na primer, a takođe i sa akademijom, da pokušamo da pružimo dobru pomoć svim našim vozačima."

Osim što je opušteniji, Rosi kaže da je glavna promena od sada do 2021. to što radi više.

"I radim, radim više. Kada sam bio vozač, radio sam manje - sada imam puno vremena u kancelariji i mnogo stvari koje treba da uradim."

Tagovi: BMW, ducati, motogp