Yamaha ne može da zamisli prelazak na V4

MotoGP | 12:22 02.03.2023.

Suzukijevim odlaskom iz premijerne klase, Yamahu je ostala jedini proizvođač koji koristi rednu četvorocilindarskih konfiguraciju, a ne V4.

Iako je poboljšanje performansi na pravcu jedan od Iamahinih glavnih prioriteta za 2023. godinu, prelazak na V4 nije bio opcija.

Bar ne za sada.

"Ne mogu to da zamislim", rekao je šef tma, Lin Džervis. "Ogroman je zadatak od nule dizajnirati, razviti i naraviti V4 motor od 1.000 kubika za MotoGP.

"Ako bismo to planirali period od 2027. do 2031. godine, potez bi mogao da ima smisla."

"Ali još nismo odlučili u kom pravcu ćemo ići jer tehnički propisi još nisu fiksirani. Nova pravila bi trebalo da budu usvojena 2023. godine, nakon čega imamo četiri godine da im se prilagodimo."

"Onda, sa novom tehnologijom, imamo istu priliku za novi MotoGP agregat kao i svaki drugi proizvođač."

Fabio Kvartararo i njegov timski kolega Franko Morbideli bili su impresionirani unapređenim motorom na prošlomesečnom testu na Sepangu, izabravši njegovu konačnu verziju za predstojeću sezonu.

"Uvereni smo da ćemo i dalje pronaći velike razvojne kapacitete sa aktuelnom konfiguracijom"
, rekao je Džervis.

"Sada uvek čujem: Suzuki je otišao, Yamaha je jedina fabrika sa rednim motorom. Sa zadovoljstvom odgovaram: Da, mi smo jedini koji imamo ovu prednost!"


Redni četvorocilindarski motori su završili na prvom i drugom mestu u sezoni 2020 (Ðoan Mir, Franko Morbideli). Sezonu kasnije, Kvartararo je osvojio titulu, a prošle godine je završio na drugom mestu.

Kvartararo je prošle sezone ostvario tri pobede, a Suzukijev Aleks Rins dve s agregatom redne konfiguracije. Što se V4 jedinica tiča, 12 pobeda je uzeo Ducati, KTM 2, a Aprilia 1.

Tagovi: Yamaha, aprilia, ducati, ktm, suzuki, motogp