Šef Repsol Honde, Alberto Puđ, smatra da je Ducati i dalje "korak ispred" sa jednim predsezonskim testom koji je preostao do početka nove sezone.
Frančesko Banjaja je nakon 15 godina doneo naslov italijanskoj ekipi, a sezona je bila izuzetno uspešno jer najmanje jedan (od osam) Desmosedici motocikala bio na podijumu u svakoj trci, uključujući dvanaest pobeda.
Ostalih osam pobeda podelili su Yamaha (3), KTM (2), Suzuki (2) i Aprilia (1), a Honda ostala bez ijednog trijumfa - po drugi put u poslednje tri godinee.
"Razlika u odnosu na Ducati je evidentna", rekao je Puđ.
"Napravili su veliki korak napred i to nas motiviše da se i mi poboljšamo. Međutim, činjenica je da još uvek kaskamo za njima."
Pošto je 2022. godinu Honda završila na poslednjem mestu u konkurenciji proizvođača, cilje svih u ekipi je da motocikl što bolje pripreme za predstojeću sezonu.
Kalex (zadnja viljuška) i Akrapovič (auspuh) su uključeni u projekat, a Ken Kavauči je angažovan iz Suzukija kao novi tehnički menadžer RC213V.
"Imali smo nekoliko problema, uključujući vuču, na čemu smo mnogo radili tokom zime", rekao je Puđ.
"Malo smo promenili dinamiku našeg rada i otvoreni smo za nove mogućnosti s novim partnerima."
"Honda i dalje ima svoj sistem rada i svoj DNK, ali mi smo otvoreni za sveže ideje i isprobavanje novih koncepata koji nam pomažu da poboljšamo motocikl. Takođe se prilagođavamo novom sistemu rada Kena Kavaučija."
Na temu novih sprint trka i pritužbi na nedostatak preticanja u nekim MotoGP trkama prošle sezone, Puig je dodao:
"Mislim da su se trke malo promenile zbog motocikala. Prošli smo i kroz nekoliko loših godina sa kovidom i odsustvom Marka Markesa, koji je unosio dosta uzbuđenja u takmičenje."
"Ne znamo kako će novi format trke funkcionisati, ali verujem da postoje uslovi da se povrati ono što je možda izgubljeno."
Vozači Ducatija i Aprilije zauzeli su prvih devet mesta na nedavnom testu na Sepangu, a Mark Markes je bio deseti za Hondu.
Poslednji predsezonski test se vozi na stazi Portimao, 11. i 12. marta.