CFMOTO razvija novi tip adaptivnog ogibljenja

Strane vesti | 14:13 23.01.2024.

CFMOTO pomera granice moto tehnologije svojom radom na naprednom elektronski podesivom poluaktivnom sistemom ogibljenja.

Ova inovacija, otkrivena nedavno u patentnoj prijavi podnetoj još 2022. godine, predviđa najsavremeniju postavku koja koristi prednju kameru za skeniranje puta. Snimljene slike zatim obrađuje računar, koji brzo tumači podatke i dinamički prilagođava ogibljenje, sprečavajući udarce i optimizujući iskustvo u vožnji.

Ovaj koncept odražava napredak koji je primećen u automobilskoj industriji, sa Mercedesovim pionirskim sistemima za skeniranje puteva zasnovanim na kameri, kao što su Magic Body Control i Road Surface Scan. Ideja o tehnologiji preventivnog otkrivanja uslova puta datira iz osamdesetih kada je Nissan predstavio adaptivno ogibljenje zasnovano na sonaru, koje koristi ultrazvučne senzore.

Kada su motocikli u pitanju, trenutni poluaktivni sistemi ogibljenja se obično oslanjaju na senzore unutar samog vešanja. Ovi senzori prate rastojanje i brzinu kretanja ogibljenja, dostavljajući podatke računaru koji prilagođava podešavanja amortizera u realnom vremenu. CFMOTO patent označava odstupanje od ove norme, uvodeći pristup zasnovan na kameri za čitanje površine puta.

Patent prikazuje ovaj aktivni sistem vešanja na CFMOTO 1250 TR-G. Ovaj motocikl, sa svojim dizajnom inspirisanim BMW-om, ima V-tvin motor od 1.279 kubika razvijen u saradnji sa KTM-om. CFMOTO i KTM imaju zajedničko preduzeće, omogućavajući kineskom proizvođaču-u da ugradi KTM-ov dizajn motora u različite modele, uključujući 1250 TR-G.

Trenutna verzija modela 1250 TR-G, koji se proizvodi od 2020, može da se pohvali nizom tehnoloških karakteristika, uključujući značajnu TFT instrument tablu od 12,3 inča, start bez ključa, nadzor pritiska u gumama, ugrađenu navigaciju i radarski sistem. Uprkos tome što je u početku bio opremljen neaktivnim Marzocchi delovima, najnoviji patent ukazuje na nameru CFMOTO da ugradi aktivno ogibljenje, potencijalno dodatno podižući performanse ove mašine.

Patent detaljno opisuje sistem kontrole amortizera koji uključuje kameru za snimanje informacija o površini puta, omogućavajući prilagođavanje prednjih i zadnjih amortizera na osnovu prenetih podataka. Dokument se bavi tehničkim aspektima podešavanja, sa podesivim ventilima u viljuški i aktuatorom u zadnjem amortizeru koji menja pritisak i zapreminu ulja kao odgovor na uslove na putu.

Dok patent prikazuje ovu tehnologiju na 1250 TR-G, postoji potencijal za njenu integraciju u druge CFMOTO modele, otvarajući nove mogućnosti za poboljšana širom game renomiranog proizvođača.

Tagovi: cfmoto, BMW, ktm