Još manje od deset dana je ostalo do početka nove MotoGP sezone, koja će 20. marta biti otvorena trkom u Kataru.
Nova sezona donosi novi kalendar, nove vozače, ali i nova tehnička i disciplinska pravila. Dve najveće novine su jedinstveni ECU softver, od koga mnogi strahuju, kao i Michelin pneumatici, na koje se vozači i timovi još uvek navikavaju.
Evo onih najznačajnijih:
ECU softver
Kao što pomenusmo, tu je novi, jedinstveni softver. Razvio ga je Magneti Marelli, uz saradnji Honde, Yamahe i Ducatija. Ova tri imena jedina imaju pravo da traže modifikaciju softvera, ali samo zajedno.
Novi Pneumatici
Nakon sedam sezona sa Bridgestone gumama, Michelin se vraća u MotoGP kao jedini dobavljač. Povratne reakcije vozača, toko predsezonskih testova, su bile pozitivne kada je zadnja guma u pitanju, dok je prednja naišla na dosta kritika, pre svega zbog sporijeg vremena potrebnog da se zagreje.
Jedna MotoGP klasa
Nema više Otvorene klase, ali i dalje ima određenih ustupaka za podršku novih proizvođača koji ulaze u šampionat, kao i za one koji nisu toliko uspešni. Sve mašine će imati isto ograničenje u pogledu goriva, uz istu elektroniku, dok će pomenuti ustupci biti ograničeni na testiranje i razvoj agregata.
Honda, Yamaha i Ducati imaju pravo na ukupno sedam agregata po sezoni, tokom koje neće moći da rade na razvoju nove jedinice, uz pet dana testiranja van zvaničnih testova.
Suzuki, Aprilia i KTM (od 2017.) će moći da koriste devet agregata, nemaju nikakva ograničenja u pogledu razvoja novih, uz neograničen broj privatnih testova.
Kazneni poeni
Do ove sezone, 4 do 7 kaznenih poena je kao kaznu nosilo start iz poslednjeg reda. To se u 2015. dogodilo Rosiju u Valensiji. Od ove godine, to se menja. Kada vozač skupi 10 kaznenih poena, gubi pravo nastupa na narednoj trci. Kazneni poeni se važe 365 dana od dobijanja prvog, a nakon skupljenih 10 i diskvalifikacije, brišu se.
Kalendar
U kalendaru je ostalo 18 trka. Međutim, Sjedinjene Države su ostale bez grand prija u Indijanapolisu, čije mesto je upraznila trka za veliku nagradu Austrije, koja će se 14. avgusta voziti na Red Bul Ringu. Reč je o stazi napravljenoj 1969, kada je dobila naziv Esterajhring. 1996. je potpuno sređena i ime joj je promenjeno u A1 Ring. Zatvorena je 2004, a ponovo otvorena sedam godina kasnije. Ovo će biti prvi nastup Austrije u MotoGP-u još od 1997.
Celokupan kalendar za 2016. možete pogledati OVDE.