Što se tiče pobeda na trkama, japanski proizvođači su pretrpeli svoju najgoru sezonu u MotoGP eri.
Fabio Kvartararo i Yamaha su ostvarili tri pobede na putu do vicešampionskog mesta iza Frančeska Banjaje, dok je Aleks Rins doneo dve pobede za Suzuki.
Ali pošto je Honda pretrpela svoju drugu sezonu bez pobede u poslednje tri godine, 15 rundi osvojili su Evropljani: Ducati (12), KTM (2) i Aprilia (1).
Kako je Suzuki napustio takmičenje, a RNF prešaona Apriliju, 2023. imamo samo tri tima koja koriste japanske mašine: Honda, LCR i Yamaha.
Uprkos rastućem uspehu evropskih timova, japanske fabrike su i dalje osvojile titulu u konkurenciji vozača u čak 19 od 21 sezone u MotoGP-u. Izuzeci su Stonerova titula za Ducati 2007. i Banjajina, prošle godine.
18 titula su uzeli vozači Honde ili Yamahe. Banjaja očekuje žešću konkurenciju naredne sezone, ali naglašava da će u Ducati podići nivo.
"Iskreno, da", odgovorio je Banjaja na pitanje da li očekuje da će japanske fabrike biti bolje ove godine. "Ali očekujem da i mi budemo bolji."
Objašnjavajući zašto su Evropljani u uzlaznoj formi, Banjaja je istakao pristup razvoju motocikala.
"Evropljani imaju drugačiji način rada. Čim imaju nove stvari, puštaju nas da probamo", rekao je on.
"Ne znam kakav sada pristup imaju Yamaha i Honda, ali očigledno je da ne daje željene rezultate."
To, naravno, nije uvek dobra stvar, Banjaja i Ducati su se mučili s modifikacijama motora početkom 2022. godine, dok je KTM promenio svoj pristup kako bi se fokusirao na pažljivije ciljane delove.
"Isprobavamo mnoge stvari čim ih dobijemo, ali nas je takođe lakšeomesti", priznao je Banjaja. "Dakle, to je drugačiji pristup. Iskreno mi se sviđa, jer kada je nešto spremno za isprobavanje, volim da da vidim kako radi. Ali mislim da je ovo najveća razlika između nas i japanskih proizvođača."