Šta se dogodi kada fabrička MotoGP ekipa dobije pozamašnu finansijsku injekciju?
Odgovor kratko i jasno glasi: novi agregat. Aprilia je upravo otkrila da će u 2020. RS-GP motocikl koristiti potpuno novi V4 agregat. Glavni krivac za ovu novinu je Piaggio Grupa.
2019. je donela određena poboljšanja za sam tim, jer su i Andrea Janone i Aleš Espargaro osvojili više poena nego u 2018. Naravno, Aprilia je i dalje daleko od KTM-a, svog najbližeg rivala i RC16 mašine austrijske ekipe.
Aprilia nije otkrila nikakve detalje o novoj MotoGP mašini, ali prema nekim dostupnim informaciama, očekuje se arhitektura kakva je na V4 agregatima Honde i Ducatija donela željene rezultate.
Iz kompanije poručuju da će agregat doneti više snage i biti efikasniji kada je motorno kočenje u pitanju. Redizajn za posledicu ima kompaktniju radilicu, pa u kompaniji očekuju da će jedinica biti veliki korak napred u poređenju sa aktuelnom.
U Apriliji predviđaju povećanje snage od 10% u poređenju sa prethodnim RS-GP. Prošlogodišnja mašina je imala oko 255 KS, što bi značilo da bi mogli da imamo mašinu sa 280 KS na raspolaganju. To će za posledicu imati superiorniju maksimalnu brznu, ali i bolje motorno kočenje, što je bio veliki problem tokom protekle dve sezone.
Samo snaga neće pomoći sa rezltatima. Aprilia želi da poboljša i paket elektronike kako bi imali bolju trakciju i ravnotežu tokom vožnje. Za to je kompanija unajmila inženjere iz Formule 1 i Suzukija. Hoće li 2020 biti Aprilijina godina? Ostaje da se vidi.