Banjaja u foto-finišu napisao istoriju

MotoGP | 08:15 05.09.2022.

Frančesko Banjaja je postao prvi vozač Ducati tima u istoriji koji je pobedio na četiri uzastopne MotoGP trke, nakon što je uspeo da trijumfuje na Mizanu.

S pol pozicije je startovao Džek Miler, koji je odlično počeo trku ispred Eneje Bastijaninija i svog klupskog kolege.

Bred Binder je na startu zakačio Žoana Zarka u krivini 1, a kao rezultat toga, vozač Pramac tima je udario u Mikele Pira i Pola Espargara. Drama se nastavila na početku drugog kruga, kada je lider Miler doživeo pad.

Loš start za Ducati se nastavio, jer je u istom krug pad zabeležio i Marko Beceki.

Visoke temperature su bile prepreka za mnoge vozače, a u trećem krugu su trku završili Franko Morbideli i Fabio Di Ðanantonio.

Bastijanini je vodio, ali je i on umalo doživeo sudbinu Milera. Mladi Italijan se odlično spasao i ostao na čelu. Međutim, uskoro je pao na drugo mestu, jer je Banjaja dodao gas.

Budući vozač fabričkog Ducati time je potom izgubio i drugu poziciju, nakon što ga je pretekao Vinjales. Bilo je to u četvrtom krugu.

Aleš Espargaro je pokušavao da se približi vodećoj četvorci (Banjaja, Vinjales, Bastijanini i Luka Marini), a to je iskoristio Fabio Kvartararo i pretekao ga.

I dok se Vinjales spremao da napadne Banjaju, Kvartararo je počeo da se približava vodećoj grupi.

Espargaro se mučio da održi korak za aktuelnim šampionom, koji je u međuvremenu obustavio juriš na Marinija.

Pokušavajući da napdane Marinija, vozač Yamahe je zaradio upozorenje zbog prekoračenja ograničenja staze. Isto je prošao i Vinjales, koji je nastavio da pritiska Banjaju.

Bastijanini je napravio jednu grešku, omogućivši Mariniju da ga pretekne. Ipak, uspeo je da odmah odgovori i vrati se na treće mesto.

Banjaja i Vinjales su ubrzali korak, a Bastijanini je opet napravio grešku koja je Mariniju omogućila da se nađe iza vodećeg dvojca.

Iako je izgubio pet desetinki, Bastijanini je odvezao krug brži od Milerovog pola. Uspeo je i da se vrati na treću poziciju i da se približi tik iza Vinjalesove Aprilije.

Potom je usledio uspešan napad na Španca. Bilo je to osam krugova pre kraja trke.

Činilo se da Vinjales nema odgovor na to. Za to vremen, Bastijanini je počeo da sustiže Banjaju.

Italijan je bio brži u sektorima tri i četiri, što je mladog Italijana ostavilo bez mogućnosti za preticanje.

Imao je fantastičan korak vozač Gresini tima, a činjenica da je u poslednjem krugu odvezao i najbrži krug trke, omogućila mu je da u poslednjoj krivini napadne svog zemljaka. Uspeo je Banjaja da izdrži u foto-finišu i da sa 0,034 sekundi prednosti trijumfuje!


Vinjales je uspeo da stigne do podijuma, ispred Marinija, Kvartarara i Aleša Espargara.

Fabio Kvartararo je i dalje lider šampionata sa 211 poena. Banjaja je sada drugi, sa 181 poenm, tri više od Aleša Espargara. Bastijanini je četvrti sa 138 poena, dok je petoplasirani Zarko ostao na 125.

Ducati predvodi poredak timovasa 304 poena. Aprilia Racing ima 279, Yamahin fabrički sastav 237, a Pramac 2019.

Ducati uvećava svoju prednost u konkurenciji proizvođača i sada ima 321 poen. Yamaha je skupila 211, 10 više od Aprilije. Honda na začelju još nije skupila ni 100 poena.

Tagovi: Yamaha, aprilia, ducati, honda, motogp