Da li je Honda želela Akostu? Evo šta kaže šef japanskog tima

MotoGP | 16:50 15.01.2024.

Pedro Akosta je bio izuzetno tražena roba i, u prethodnoj MotoGP eri, možda bi bio predodređen za Hondu.

Ali kako snaga japanskog proizvođača opada, Akosta je u premijernu klasu stigao preko KTM-ovog satelitskog tima, Tech3 GASGAS, gde se očekuje da će napraviti istinski uticaj.

Ali Honda je, uprkos svemu, bila u mogućnosti da ponudi fabrički motocikl za ovu sezonu, znajući da je Mark Markes na izlaskz

Da li je Honda pokušala da namami Akostu pre nego što se na kraju opredelila za Luku Marinija?

"Nikada nisam razmišljao o tome", rekao je šef japanskog tima Alberto Puđ.

"Nikada nismo razmišljali o potpisivanju ugovora sa vozačem koji nije u MotoGP-u za sledeću godinu."

"Zato što smatramo da u slučaju Akoste ili Fermina Aldegera oni nemaju iskustva u premijernoj klasa."


Aldeger, još jedna tinejdžerska španska senzacija, bila je u velikoj meri povezana sa mestom u Repsol Hondi pre nego što je Marini upao.

Puđ je objasnio zašto nije želeo debitanta: "To je prva godina u kojoj umesto da nam daje podatke, vozač dobija podatke od tima i to nam nije potrebno."

"Bio nam je potreban neko ko već zna šta je MotoGP, kako upravljati jednim od ovih motocikala, da dobijemo povratne informacije koje možemo da iskoristimo."

"To je bio prioritet: vozač s određenim MotoGP iskustvom."

"Znam da ima veoma brzih vozača u Moto2, ali u ovom trenutku bi bila greška potpisati vozača koji tek treba da napreduje."

Ali jasno je da je ta politika nova za Hondu.

2013. primili su Moto2 šampiona Marka Markesa u premijer klasu.

Markes je jurišao do šampionata u svojoj debitantskoj sezoni i pobedio u šest od prvih sedam sezona u ekipi.

Akosta je upoređen sa Markesom zbog svog neverovatnog talenta.

Ali sa Hondom u fazi rekonstrukcije, zar više tim nije u poziciji da traže narednog Marka Markesa?

"Naš cilj je sada da poboljšamo motocikl, jer ako ga ne poboljšamo, nećemo moći da ubedimo vozače da nam se pridruže", odgovorio je Puđ.

"Znamo da kada budemo imali konkurentan motocikl, ljudi će želeti da voze Hondu. Jer Honda je Honda."

"Bez obzira na trenutnu situaciju, Honda nije Ducati niti je Aprilia, Honda je Honda."

"Ako budemo imali konkurentan motocikl, znam da će vozači želeti da dođu ovde."


Potraga za novim vozačem Repsol Honde, nakon što je Markes potvrdio da je napustio prošle godine, bila je opsežna.

Pored Moto2 vozača, pomenutog Aldeguera i Tonija Arbolina, pominjao se Fabio di Ðanantonio.

Migel Oliveira i Maverik Vinjales su prva imena koja su prijavljena kao mete.

Ali, na kraju, Marinijev analitički um je dobio priznanje. Bivši vozač VR46 po prvi put će voziti fabričku mašinu, predstavljajući Hondu kao što je to nekada činio njegov brat Valentino Rosi.

Tagovi: gasgas, aprilia, ducati, honda, ktm, motogp